۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۲
کد خبر: ۵۰۶۹۵۷
رئیس سازمان بسیج دانشجویی فارس مطرح کرد؛

انقلاب‌زدایی از آرمان‌ها و اعتقادات رکن تهاجم فرهنگی

رئیس سازمان بسیج دانشجویی فارس گفت: آشنایی کامل به معارف و مفاهیم اسلام و انقلاب اسلامی از خصوصیات بارز هسته‌های فکری است.
اسماعیل قزلسفلی رئیس سازمان بسیج دانشجویی فارس

اسماعیل قزلسفلی، رئیس سازمان بسیج دانشجویی فارس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شیراز، به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار دانشجویان اشاره کرد و گفت:  هسته‌های فکری فرهنگی مدنظر حضرت آقا باید در درجه اول به معنای واقعی فکری باشند؛ چرا که معمولا اجرایی بودن به فکری بودنشان برتری دارد.

وی از دیگر خصوصیات این هسته‌ها را آشنایی کامل به معارف و مفاهیم اسلام و انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: باید مسائل اصلی انقلاب را خوب درک و فهم کرده‌باشند و همچنین اولویت‌های انقلاب اسلامی و اندیشه‌های امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری که از آن به اندیشه‌های امامین انقلاب یاد می‌کنیم، تسلط داشته باشند.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی فارس معتقد است که این هسته‌ها باید به نیازهای اساسی مردم اشراف کامل داشته باشند. معطل نباشند و فعال و پویا باشند. تنها حضور نداشته باشند، بلکه ظهور هم داشته باشند.

قزلسفلی تصریح کرد: این هسته‌ها باید از اصول انقلاب سراسیمه دفاع کنند یا به عبارتی دلسوز باشند. دارای تشکیلات باشند و با برنامه و منسجم باشند و به این حرکت برنامه‌ای هم اعتقاد داشته باشند. یعنی واقعا نگران انقلاب باشند و ضمن داشتن امید، امید دهنده به مردم هم باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه مسائل فرهنگی خیلی در هم تنیده است و گاهی تشخیص مرز سخت می‌شود، اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در خیلی حوزه‌ها از جمله حوزه فرهنگ و سیاست هم مستقل شدیم، اما مرز بین استقلال و تبادل فرهنگی مرز بسیار ظریفی است.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی فارس با اشاره به روزهای اول انقلاب افزود: چون ماهیت انقلاب یک ماهیت دینی و فرهنگی بود، مورد هجمه‌های سخت قرار گرفت. اول با جنگ سخت و تغییر ساختار، بعد از آن صحنه نبرد به صحنه فرهنگی تغییر کرد.

به گفته قزلسفلی، در حوزه فرهنگی، سعی کردند با استفاده از ابزارها و ظرفیت‌های مختلف، مخصوصا جنگ رسانه‌ای به باورها و اعتقادات مردم به ویژه جوانان تأثیر بگذارند و افکار آنها را تهی کنند.

وی با تصریح بر اینکه یکی از مهمترین راهبردهای دشمن انقلاب‌زدایی است به تشریح این مسئله پرداخت و گفت: انقلاب‌زدایی از آرمان‌ها و اعتقادات، شخصیت‌ها و نهادها از برنامه‌های دشمن است.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی فارس تأکید کرد: دشمن برای انقلاب‌زدایی تا آنجا پیش رفتند که برای تخریب واقعیت، سندسازی کنند و امام استکبارستیز را سازشکار معرفی کنند و ارزش‌ها و فضائل دینی و انقلابی را از ما بگیرند.

وی خاطرنشان کرد که هدف دشمن این است که جوان ما دیگر به جهاد، شهادت، ایثار و فداکاری، و مردمداری اعتقادی نداشته باشد و رفاه‌طلبی و دنیازدگی را جایگزین کنند.

قزلسفلی افزود: دشمن با ابزارهای مختلف و از شبکه‌های ماهواره‌ای تا شبکه‌های خبرپراکنی، جنگ رسانه‌ای را شروع کرد و مرکز ثقل را روی جوانان گذاشت برای تهی کردن جوانان انقلاب و ناامید کردن مردم از امامین و انقلاب اسلامی.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی فارس با بیان اینکه دشمن در جنگ رسانه‌ای هم توفیق چندانی نداشت ادامه داد: دشمن الآن جنگ اقتصادی را باز هم با ماهیت فرهنگی شروع کرده اما ما با سلاح ایمان، علم، دانش و منطق جوانانمان توانستیم الگویی باشیم برای هم امت‌های مسلمان و هم غیرمسلمان و جنبش‌های آزادی‌بخش در دنیا.

وی با خاطرنشان کردن اینکه دشمن این استقلالی را که امروز داریم نمی‌خواهد تأکید کرد: جبهه اصلی امروز ما در مراکز آموزشی به ویژه دانشگاه‌هاست. چراکه دشمن می‌خواهد جوانان بی‌تفاوت، بی‌اختیار و بی‌توجه به آینده انقلاب باشند.

قزلسفلی تأکید کرد: دشمن از دریچه‌های مختلف نفوذ مثل سند 2030، یا شبیخون فرهنگی و جنگ نرم، سعی کرد ملت ایران را به زانو درآورد که خوشبختانه تاکنون به این مهم نرسیده است. دشمن در حال تلاش است ما هم باید بتوانیم از انقلاب اسلامیمان خوب پاسداری کنیم.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی فارس در ادامه اظهار داشت: اگر نظام را با چشم‌انداز و راهبرد و سیاست و ارکان‌های مختلف در نظر بگیریم، اگر حتی یک دستگاه کار خود را خوب و در راستای اهداف انجام ندهد، حرکت اصلی نظام دچار اختلال شده و نه فقط به اهداف خود نمی‌رسد، که حرکت آن هم کند یا حتی متوقف خواهد شد.

وی تأکید کرد: این اتفاق ممکن است در اثر سهل‌انگاری، هجمه دشمن، کم‌کاری یا باورنداشتن به اصول زیربنایی مجموعه پیش بیاید.

قزلسفلی با اشاره به تذکر حضرت آقا در ارتباط با اختلال در کار بعضی دستگاه‌ها تصریح کرد: احساس خطر مقام معظم رهبری از مردم نیست. این احساس خطر از مسئولین دستگاه‌هاست که قرار بوده برای مردم کار کنند و حرف مردم، نیازهای آنان و اهداف انقلاب را دنبال کنند که به نظر می‌رسد این ایهداف اصلی را گم کرده‌اند و در جاهایی هم متأسفانه دچار استحاله و دگردیسی فکری شده‌اند.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی فارس در باب واژه "آتش به اختیار" گفت: از این واژه قرائت‌های مختلفی شده است حتی ناصواب.

وی با تصریح بر اینکه باید ببینیم "آتش به اختیار" را چه کسی و به چه کسانی گفته خاطرنشان کرد: این واژه را امام حاضر انقلاب به جوانان مومن و انقلابی گفت و با این نگاه باید معنی کنیم.

قزلسفلی گفت: در واقع باید این گونه گفت که جوان مومن انقلابی! شما فکر کن و نقش فعال خودت را در خیمه‌گاه انقلاب پیدا کن و انقلابی و با عقلانیت عمل کن. یعنی هرکاری انجام می‌دهی، با موازین انقلاب و قانون و شرع همخوانی داشته باشد و باعث هرج و مرج نشود.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی فارس معتقد است که امروز انقلاب از جوانان انتظار دارد مدافع انقلاب باشند و با پشتوانه عقلانیت انقلابی که برگزفته از منظومه فکری امامین انقلاب است، با هدف پرکردن خلاءهای بوجود آمده، در حرکت پرشتاب قطار انقلاب اسلامی کمک کنند./825/ت۳۰۳/س

ارسال نظرات