۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۵۰۶۹۴۹
حجت الاسلام میرزامحمدی:

دعا دانشگاه خداشناسی و خودشناسی است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه کثرت بر دعا اعلام دوستی با خداوند است، گفت: دعا دانشگاه خداشناسی و خودشناسی است.
حجت الاسلام میرزا محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد میرزامحمدی، استاد حوزه علمیه قم شب گذشته در مسجد بزرگ ارگ تهران گفت: براساس رویات وارده پروردگار عالم قبل از آن که امور خلایق را به پیامبراکرم(ص) واگذار کند وجود مقدس ایشان را در مکتب ادب و تربیت الهی خویش به بهترین وجه تربیت کرد.

وی افزود: امام صادق(ع) فرمودند: پروردگار عالم پیامبرش را بر مبنای محبتش چنان تربیت کرد زمانی که این شاگرد مکتب الهی در بالاترین جایگاه قرار گرفت خداوند تبارک و تعالی فرمودند: ما به تو خلق عظیم عطا کردیم.

حجت الاسلام میرزامحمدی ادب را شرط اول و مقدم در واگذاری امور برکسی دانست و ابراز کرد: هرکسی که بی ادب نسبت به خدا، پیامبر اکرم(ص) و اولیای الهی باشد قابلیت واگذاری امور مردم به او وجود ندارد زیرا خداوند نیز ابتدا پیامبرش را براساس محبت ذاتی خویش تربیت، سپس امور خلایق را به ایشان واگذار شد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: پیامبر(ص) نیز با تربیت امام علی(ع) تربیت مسلمانان را به ایشان واگذار کرد بنابراین تربیت ما انسان‌ها بر عهده امام علی(ع) و جانشینان ایشان است که با واقعه سقیفه این امر تربیتی به تعویق افتاد. مساله تربیتی امام صرف مسلمان شدن مردم نبود بلکه به مقام سلمان فارسی رساندن مردم  هدف تربیتی امام علی(ع) بود که متاسفانه با ماجرای سقیفه این امر محقق نشد.

وی اضافه کرد: پس از ماجرای سقیفه امامان معصوم مسأله تربیتی بشر را براساس دعا مطرح کردند تا با منشور همه جانبه فردی و اجتماعی ارائه شده تربیت و رشد بشر معطل نماند.

حجت الاسلام میرزامحمدی دعا را دانشگاه خداشناسی و خودشناسی بیان کرد و گفت: ماه رمضان بهترین بستر برای دعا و مناجات به شمار می‌رود در اعمال این ماه دعا از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است به حدی که از قرائت قرآن کریم افضل‌تر محسوب می‌شود.

استاد حوزه علمیه با تاکید براینکه انسان باید کثرت بر دعا داشته باشد، تصریح کرد: کثرت بر دعا اعلام دوستی با خداوند است باب جوادیت و کریمیت الهی با کثرت دعا به روی مدعو باز می‌شود؛ خداوند در ماه مبارک رمضان نعمات بی‌نظیر و فراوانی برای کسانی که اهل دوام و ثبات در مناجات الهی هستند در نظر گرفته نعماتی که نه چشمی دیده و نه گوشی توصیف آن را شنیده است.  

وی در پایان در تبیین اینکه دعا یاد الهی است، خاطر نشان کرد: خداوند می‌فرماید: شما مرا یاد کنید تا من نیز شما را یاد کنم؛ عارف بالله در سیر سعودی شاهد رابطه دو طرفه خود با خدای خویش است دعا برقرار کننده این رابطه است./813/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات