۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۵۰۶۹۴۵
آیت الله موسوی جزایری:

به عقب افتادن ساخت باغ موزه خوزستان جای بحث دارد

آیت الله موسوی جزایری با دعوت از خیران برای ساخت باغ موزه دفاع مقدس خوزستان، گفت: برخی استان‌ها در تأسیس باغ موزه پیشقدم هستند اما به عقب افتادن باغ موزه خوزستان در سی سال گذشته جای بحث دارد.
آیت الله موسوی جزایری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز شامگاه گذشته در سومین نشست هیأت امنای باغ موزه دفاع مقدس خوزستان که در بیت وی برگزار شد، با اشاره به اینکه در جنگ تحمیلی مورد تجاوز دشمنان قرار گرفتیم، اظهار داشت: دفاع مقدس ما از مصادیق جنگ نبود و در حقیقت جهاد فی سبیل الله بود و در برابر تجاوز صورت گرفته تکلیف شرعی را در دفاع از خود انجام دادیم

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه به مدت هشت سال در برابر کفر جهانی و اذنابش و صهیونیست ها ایستادگی کردیم، افزود: همه نیروهای نظامی، مردان و زنان، جوانان، عشایر، کمک های مردمی از طریق تأسیس کمیته های پشتیبانی با سختی های زیاد و مقاومت ایستادگی کردند و با پیروزی و سربلندی این بار به مقصد رساندند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه جنگ هشت ساله تحمیلی در عرصه جهانی مانند ندارد، افزود: جانبازان و ایثارگران یادگاران هشت سال دفاع مقدس هستند و هر کدام از خانواده های شهدا نیز خود باغ موزه ای بزرگ محسوب می شوند.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه در همه جای جهان آثار جنگ در یک موزه نگهداری می شود، خاطرنشان کرد: برخی استان‌ها در تأسیس باغ موزه پیشقدم هستند اما به عقب افتادن باغ موزه خوزستان جای بحث دارد که در نهایت پس از سی سال موافقت همگان،‌ مکان مناسبی از سوی شهرداری اهواز در اختیار این مجموعه قرار گرفت.

زعیم حوزه های علمیه خوزستان با سنگین دانستن ساخت باغ موزه دفاع مقدس خواستار کمک هر کدام از ادارات و سازمان های دولتی شد و در کنار آن با دعوت از خیران ورود جدی آنها به موضوع ساخت باغ موزه دفاع مقدس را مهیا کنیم که قطعا تمایل همکاری خواهند داشت.

این مقام مسؤول با اشاره به آیه «وَتعَاوَنُواْ عَلَى الْبرِّ وَالتَّقْوَى» تصریح کرد: حرکت انقلاب اسلامی از روز اول بر اساس این آیه آغاز شد و خیلی ها تحقق آن را ناممکن می دانستند اما ملت در کنار امام انقلاب اسلامی را به سرانجام رساندند و در دوران دفاع مقدس چنین بود./۹۴۵۶/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات