۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۶
کد خبر: ۵۰۶۹۲۱
آیت الله مهدوی:

شجاعت رهبر انقلاب نتیجه ایمان و توکل بسیار بالای ایشان است

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که شجاعت رهبر معظم انقلاب نتیجه ایمان و توکل بسیار بالای ایشان است، گفت: همه افراد حسرت شجاعت رهبر انقلاب را می خورند.
آیت الله مهدوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در جلسه سخنرانی عصر چهارشنبه که در حوزه علمیه ملاعبدالله برگزار شد، گفت: همه افراد حسرت شجاعت رهبر معظم انقلاب را می خورند.

وی در ادامه مبحث توکل راهکارهای عملی تحصیل توکل را بیان کرد و افزود: نخستین راهکار عملی تحصیل توکل، تحصیل ایمان در حدّ یقین است؛ زیر بنای توکل در ایمان است که در کتاب ایمان راهکارهای تحصیل ایمان را بیان کرده ام؛ هر چه ایمانمان قوی تر شود به وجود خداوند به طور قطع متوکل تر می شویم و نگرانی هایمان برطرف می شود؛ یکی از برکات حصول یقین توکل است و ایمان آثار دیگری نیز دارد مثل این که ترسی از غیر خداوند نخواهیم داشت.

آیت الله مهدوی با بیان این که شجاعت رهبر معظم انقلاب نتیجه ایمان و توکل بسیار بالای ایشان است، اذعان کرد: همه افراد حسرت شجاعت رهبر انقلاب را می خورند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری اذعان کرد: صبر یکی دیگر از میوه های یقین است؛ صبری که در مواضع مختلف زندگی به شدت به آن نیاز داریم مثلاً در حالت هایی که اتفاقاتی برخلاف رضایت انسان می افتد صبر بسیار نیاز است.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان این که شالکه انسان روح او است، تشریح کرد: بسیاری از رفتارهای ناهنجاری که از انسان ها سر می زند نتیجه تفکر غلطی است که دارند؛ فرزندی که روحش بیمار می شود به انواع گناهان آلوده خواهد شد؛ حاکم نیازهای جسم نفس است و حاکم نیازهای روح عقل است.

استاد اخلاق حوزه علمیه شک را نوعی بیماری روحی دانست و ابراز کرد: شک داشتن نسبت به وجود خداوند یک بیماری خطرناک روحی است که آثار بسیار منفی در رفتار انسان دارد.

وی افزود: انسانی که به یقین می رسد از تقدیرات الهی راضی است؛ آیت الله حکمت نیا می گفتند چند روزی است مهمانان زیادی برایم می آیند، سپس خودشان گفتند، چند روزی بیماری پا درد سراغ من آمده بود و از او پذیرایی کردم و در حال حاضر بیماری قلب درد سراغ من آمده است.

آیت الله مهدوی در پایان با بیان این که یقین بالاترین نعمت خداوند است، اذعان کرد: ولیّ خداوند بیماری ها را از جانب محبوبش می داند و هیچ گلایه ای از مریض شدن ندارد؛ امیر مؤمنان(ع) می فرمایند، راجع به کسی که حُسن توکل دارد می توانید بگویید که به یقین رسیده است./۲۰۲/۸۶۷/ب۱

ارسال نظرات