۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۷
کد خبر: ۵۰۶۹۱۷
امام جمعه موقت اصفهان:

گناه معادلات فکری انسان را برعکس می کند

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی گفت: گناه قلب انسان را فاسد می کند و قلب فاسد خوبی را بدی درک می کند و بدی را خوبی مشاهده می کند و حتی ممکن است خوبی ها را انکار و دیگران را به بدی دعوت کند.
حجت الاسلام سید مجتبی میردامادی امام جمعه موقت اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی میردامادی در سخنرانی بعد از ظهر امروز که در مسجد الغفور خیابان سروش برگزار شد، گفت: گناه توفیق بندگی را از انسان سلب می کند.

وی در ادامه مبحث موانع کسب معرفت الله با مروری بر مسائل مطرح شده در جلسات گذشته افزود: آفت معرفت آن چیزی است که اجازه رشد در مسائل معنوی را به انسان نمی دهد ولی حجاب در معرفت آن چیزی است که به هیچ عنوان اجازه کسب معرفت را به انسان نمی دهد.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی آلوده شدن به معاصی را از حجاب هایی دانست که با اثر بر روی قلب اجازه کسب معرفت را به انسان نمی دهد و تشریح کرد: آلوده شدن به گناه توفیق بندگی را در مواضع مختلف از انسان سلب می کند به همین سبب از عوامل اصلی ایجاد حجاب بین انسان و عالم غیب محسوب می شود.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان این که گناه اجازه تعالی و ترقی را از انسان سلب می کند، تصریح کرد: گناه معادلات فکری انسان را تغییر می دهد و به انسان اجازه نمی دهد در بزنگاه ها به درستی تصمیم گیری کند؛ وضعیت انسان آلوده به گناه ممکن است به جایی برسد که مهم ترین و عقلانی ترین حقایق عالم را انکار کند.

استاد اخلاق حوزه علمیه خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) در روایتی می فرمایند، وقتی انسان گناهی را مرتکب می شود نقطه سیاهی روی قلبش نقش می بندد، اگر از این گناه توبه کرد آن لکه سیاه پاک می شود و اگر از گناه توبه نکند لکه سیاه گناه تمام قلبش را فرا می گیرد.

وی در پایان اظهار کرد: گناه قلب انسان را فاسد می کند و قلب فاسد خوبی را بدی درک می کند و بدی را خوبی مشاهده می کند و حتی ممکن است خوبی ها را انکار کند و دیگران را به بدی دعوت نماید؛ مسأله ای که در حال حاضر در میان برخی از جوانان به وضوح قابل مشاهده است./۲۰۲/۸۶۷/ب۱

ارسال نظرات