۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۵۰۶۸۶۹
رییس دفتر اهل سنت آذربایجان غربی:

علما با تبیین احکام الهی مانع جذب جوانان به گروه های انحرافی شوند

رییس دفتر اهل سنت آذربایجان غربی گفت: با توجه به هجمه های دشمنان امروزه شاهد پیوستن تعدادی از جوانان به گروه های تکفیری هستیم که علما موظفند با تبیین احکام الهی از این امر جلوگیری کنند.
فعال آذر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام عسکر فعال آذر بعد از ظهر امروز در نشست هم اندیشی علمای اهل سنت استان با موضوع قدس اظهار کرد: احکام الهی به خاطر اشرافیت بر تمام نیازهای بشر و  در نظر گرفتن نفع و ضرر بندگان سیداحکام و قوانین است.

وی افزود: قوانین الهی تابع مصالح و مفاسدی است که  به انسان و جامعه می رسد در حالیکه بشر با در نظر گرفتن منافع شخصی قوانین وضع می کند.

حجت الاسلام فعال آذر تصریح کرد: دشمنان می خواهند مسلمانان را از احکام نورانی الهی جدا کنند که وظیفه علما به عنوان قلعه های اسلام مراقبت از دین با طرح و عمل به احکام الهی است چراکه سعادت دنیا و اخرت در گرو ایمان و عمل صالح است.

رییس دفتر اهل سنت آذربایجان غربی اذعان کرد: با توجه به هجمه های دشمنان امروزه شاهد پیوستن تعدادی از جوانان  به گروه های تکفیری هستیم که علما موظفند با تبیین احکام الهی از این  امر جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه عدم هوشیاری علما سبب سیاسی شدن احکام الهی و از بین رفتن دین می شود، گفت: شأنیت علما به تبلیغ و اجرای قوانین الهی است، نظام جمهوری اسلامی هیچ تفاوتی برای علمای اهل سنت و شیعه قائل نیست.

حجت الاسلام فعال آذر گفت: رهبری هیچ تبعیضی بین علمای اهل تشیع و تسنن قائل نیست و امکانات را به صورت مساوی در اختیار علمای شیعه و سنی قرار می دهد.

وی تاکید کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران ظرفیت ها و پتانسیل ها را برای خدمت به دین مردم فراهم کرده  است تا جوانان از دین جدا نشوند.

رییس دفتر اهل سنت آذربایجان غربی با اشاره به اینکه علما باید به نقش تربیتی و هدایتی خود بیش از پیش توجه کنند، گفت: جریانات اخیر و حادثه تروریستی در مناطق مختلف کشور نشان دهنده فعالیت بیشتر دشمنان برای جذب جوانان است.

حجت الاسلام فعال آذر اظهار کرد: باید آسیب شناسی صورت گیرد که چگونه دشمن موفق به جذب جوانان به داعش خونخوار می شود وتا مرز کشته شدن و انتحاری شدن پیش می رود اما علما  نمی توانند برای دین خدا  جذب  کنند.

وی با بیان اینکه دشمن در قالب دین فعال شده است و جوانان را فریب داده و از پیکره دین جدا می کنند، متذکر شد: علما باید از  قوانین الهی صیانت کرده و آن را تبیین کنند و به هوش باشند که  کم کاری آنها سبب جهنمی شدن فردی نشود./202/936/ب1

ارسال نظرات