۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۵۰۶۸۲۶
آیت الله فاضل لنکرانی:

آرمان مبارزه با رژیم صهیونیستی نباید کمرنگ شود/ رژیم غاصب به برکت انقلاب زمین گیر شده است

عضو جامعه مدرسین با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی مانع سیادت اسرائیل بر جهان شد، بر لزوم حضور حداکثری مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس تأکید کرد.
آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،  آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی پیش از ظهر امروز در جلسه درس خارج فقه صلاة با اشاره به در پیش بودن روز جهانی قدس، اظهار داشت: يکي از آرمان‌هاي بزرگ انقلاب ما مبارزه با رژیم صهیونیستت ها است، يعني به همان اندازه‌ که در اين انقلاب مبارزه با طاغوت پهلوي براي امام و مردم ايران اهميت داشت، بيش از آن خود مبارزه با رژیم صهیونیستی، از آرمان‌هاي بزرگ انقلاب بوده است و اين آرمان نبايد در اثر مرور زمان، عهدشکني، ضعف و سستي برخي از مسلمانان، کمرنگ شود.

وی با بیان اینکه اين مسأله مهم و حياتي براي اسلام و انقلاب بايد تا نابودي رژیم صهیونیستی مورد دقت مسلمانان قرار بگيرد، عنوان داشت: در بررسي آثار انقلاب جهتي باید بدانیم اگر انقلاب اسلامي ايران نبود بدون شک رژیم صهیونیستی امروز سيادت بر بشريت داشت.
آیت الله فاضل لنکرانی افزود: با آن برنامه‌هاي بسيار دقيق و نقشه‌هاي حساب شده‌اي که رژیم صهیونیستی داشت، حالا اگر نگوئيم سيادت بر کل بشر لااقل خاورميانه و کشورهاي اسلامي، امروز تحت سيطره رژیم صهیونیستی بودند، بنابراین قدس امري است که براي هر کسي که اندک آشنايي و انسي با مسائل سياسي داشته باشد روشن است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه بيت المقدس جزو هويت اسلامي ماست، خاطرنشان کرد: مسأله غصب فلسطين، براي اينکه يهوديان دنيا را در يک منطقه‌ خوش آب و هوا جمع کنند نبود، آنها مي‌توانستند به يکي از نقاط بکر دنيا بروند و براي خود دولت يهود مستقل  را تشکيل دهند، چرا بايد به بيت المقدس که سرزمين اصلي مسلمين است بيايند و بخواهند اين کانون اسلامي را از مسلمان‌ها بگيرند؟

استاد درس خارج حوزه ادامه داد: هر چند نقطه ثقل امروز مسلمانان، کعبه و مسجد الحرام است، ولي به اين معنا نيست که اهميت آن نقطه، نزد مسلمانان کم شده باشد؛ به هر حال ترديدي نيست که رژیم صهیونیستی دنبال طرح از نيل تا فرات بوده و هست، ولی اینکه رژیم صهیونیستی متوقف شود همان سخن و عمل امام خميني(ره) بود که از اول فرمود رژیم صهیونیستی بايد از بين برود.

وی افزود:در قضيه فلسطين، بحث شيعه و سني بودن مطرح نیست، اين حرف ها مقدمه براي فتح ديگر کشورهاي اسلامي و از بين بردن اسلام است؛ امام به عنوان يک فقيه مي‌گويد روز قدس، روز اسلام است، نه به عنوان يک سياست‌‌مدار و رجل سياسي، که بخواهد عليه رژیم صهیونیستی براي مقطعي از زمان شعاري داده باشد.

عضو جامعه مدرسین گفت: ما بايد نسبت به اين کلمات امام تأمل کنيم و يکي از چيزهايي که بايد در حوزه‌ها مجتهدانه کارشناسي شود تحليل اين جملات امام است؛ به هر حال ما بايد روز قدس را هر سال بايد با شدت بيشتري دنبال کنيم، و هيچ ترديدي نبايد داشته باشيم که امروز رژیم صهیونیستی به برکت انقلاب اسلامي و به برکت مولود مبارک اين انقلاب، يعني حزب الله لبنان و هسته‌‌ مقاومت زمين گير شده است.

 وی ادامه داد: آرزو مي‌کنيم آن بايدي که امام فرمود «اسرائيل بايد از بين برود» و کلامي که رهبري معظم انقلاب فرمودند «اسرائيل 25 سال آينده را نخواهد ديد» بزودي تحقق پيدا کند؛ بايد حوزه‌هاي علميه در رأس اين قضيه پيشگام باشند ما به سوي اين هدف حرکت مي‌کنيم، امروز فقط نجات فلسطين براي ما موضوعيت ندارد که بگویيم فلسطين مظلوم واقع شده و به مقتضاي «مَنْ سَمِعَ رَجُلاً ينادِي يا لَلْمُسْلِمِينَ فَلَمْ يجِبْهُ فَلَيسَ بِمُسْلِم» بايد از آن حمايت شود.

استاد حوزه اظهار داشت: ما وظيفه داريم که اين مسأله را براي مردم دنيا و مسلمانان استدلالي‌تر، برهاني‌تر و محکم‌تر بيان کنيم و اميدواريم که امسال روز قدس با عظمت‌‌تر از هر سال ديگر و با شکوه بيشتري در کل دنياي اسلام برگزار شود./1330/پ۲۰۲/ج۱

ارسال نظرات