۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۵۰۶۸۱۲
مدیرکل فرهنگ و ارشاد قم در بازدید از خبرگزاری رسا؛

رسا می تواند جزو سه خبرگزاری اصلی کشور باشد

حسینی کاشانی با تجلیل از فعالیت های خبرگزاری رسا در انتشار مباحث مستند و استفاده از نیروهای کارآمد، ابراز امیدواری کرد که این خبرگزاری روز به روز به جایگاه واقعی خود دست یابد.
مدیر کل ارشاد در خبرگزاری رسا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید موسی حسینی کاشانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ظهر امروز با حضور در دفتر خبرگزاری رسا در قم از بخش های مختلف این رسانه حوزوی بازدید و در جریان فعالیت های رسانه ای آن قرار گرفت.

وی در جمع مدیران این رسانه حوزوی ضمن تقدیر از فعالیت های مثبت خبرگزاری رسا اظهار داشت: واقعا جایگاه خالی خبرگزاری رسا احساس می شد، اینکه جایی باشد تا مردم و جامعه با خیال راحت اخبار حوزه را دنبال کند و مطالب قابل استنادی دریافت کنند؛ ما امیدواریم رسانه شما همین روند رو به رو شد را ادامه دهد.

لزوم ارتقای سطح سواد رسانه ای در کشور

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به اینکه همه رسانه ها باید در بحث سواد رسانه ای خوب کار کنند، تأکید کرد: ما معتقدیم باید برای کل کشور آموزش های تخصصی رسانه صورت بگیرد، هرچند خبرگزاری رسا با بهره گیری از طلاب و افراد تحصیل کرده از همان ابتدا حداقل های کار رسانه ای را رعایت کرده است؛ ما احساس می کنیم این خبرگزاری روز به روز جایگاه واقعی خود را بیشتر پیدا می کند.

وی عنوان داشت: من بر این عقیده ام که خبرگزاری رسا می تواند جزو سه خبرگزاری اصلی کشور باشد، چراکه اگر یک هفته تعطیل شود ممکن است اخبار حوزه روی زمین بماند، بنابراین اگر روزی به این نقطه رسیدیم که اگر یک روز نباشیم کار روی زمین بماند به موفقیت رسیده ایم.

حسینی کاشانی با بیان اینکه خبرگزاری رسا جایگاه مناسبی در بین رسانه های دینی دارد، خاطرنشان کرد: البته باید به این نکته توجه داشته باشید که هنوز شما تا روند رو به جلو فاصله دارید به این معنا که باید خبرگزاری رسا روزی به نقطه ای برسد که مختص به قشر خاصی نباشد و بتواند برای همه افراد جامعه پاسخگو باشد.

امروز فقط سرعت در خبرگزاری جایگاهی ندارد

وی با اشاره به لزوم ارتقای سطح فعالیت های خبری تصریح کرد: در هر خبرگزاری یک بحث خبر است که باید سریع و به موقع باشد ولی این را بدانیم شبکه های اجتماعی این فضا را از خبرگزاری ها گرفته اند و مردم در خبرگزاری ها فقط دنبال تأیید خبر هستند، بنابراین باید خبرگزاری ها به سمت و سویی بروند تا مسائلی را منتشر کنند که در اخبار دیگر خبرگزاری ها نباشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم تصریح کرد: بنده با تأملی که در سایت خبرگزاری رسا داشتم تقریبا سرفصل های آن بکر و جدید است؛ به هرحال ما در اداره کل می توانیم تعاملات خوبی را با شما داشته باشیم، چراکه در قسمت هایی که از خبرگزاری رسا دیدیم بویژه در بحث نشر و کتاب، قم به دلیل خاص بودن خوراک لازم را برای یک خبرگزاری فراهم می کند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته از 18 هزار مجوزی که به ناشران داده شده است، هشت هزار مورد مربوط به استان قم است، خاطرنشان کرد: در کتب دینی، کتب مرجع و کتب ارزشمند هم اتفاقا جایگاه نخست را ما در قم داریم و به همین جهت می توانیم یک تعامل بیشتری داشته باشیم.

خبرگزاری رسا می تواند نظریات جدید ارائه کند

حسینی کاشانی با تقدیر از ورود نشریه رسائل در حوزه موسیقی عنوان کرد: امروز بسیاری از نگاه ها به قم است و بسیاری از اوقات نظریاتی که از قم بیرون بیاید می تواند کل کشور را سامان بدهد؛ قم جایگاهی که برخی گمان می کنند که فقط نهی از منکر می کند ولی خبرگزاری تخصصی مثل رسا در این موضوعات مثل موسیقی به صورت کارشناسی ورود می کند و نظر می دهد می تواند نقاط مبهم و تاریک را روشن تر کرده و به یک نتیجه خوبی برسد.

وی با اشاره به اینکه باید به شهر قم و مشکلات آن به صورت جدی نگاه شود، خاطرنشان کرد: ما ملاقات های زیادی با بزرگان شهر داشتیم از باب اینکه باید به قم جدی تر نگاه کنیم، و احساس نکنیم که چون در قم معضلات جلوی چشم ما نیست پس وجود ندارد، بلکه باید بدانیم قم دارای مشکلات فرهنگی است که به چندین سال قبل برمی گردد و ازهمان موقع پیش بینی می شد که به امروز برسیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم تصریح کرد: حتی تفاوت های ظاهری امروز قم با 25 سال پیش مشهود است؛ بنابراین باید به قم جدی تر نگاه کرد و برای معضلات فرهنگی در قم راهکار ارائه داد؛ بنده از گذشته دغدغه داشتم که فرزندان ما ساعت های خالی زیادی در زندگی دارند که اگر ما برای آنها فکری نکنیم دیگران برای آن فکر می کنند و همین ساعت ها است که فرهنگ ما را می سازد و اگر مخالف باورها و اعتقادات پر شود روز به روز مبانی اعتقادی کمرنگ تر می شود.

قم ظرفیت های فرهنگی بزرگی دارد

وی با اشاره به ظرفیت های عظیم شهر قم یادآور شد: قم آن قدر ظرفیت دارد که بتواند اعتبارات ملی را جذب کند، همچنانکه بنده در همین سه چهار ماه بالای یک میلیارد تومان را با ارتباطات و معرفی هایی که داشتیم برای طرح های فرهنگی جذب کردیم.

حسینی کاشانی ادامه داد: ما می توانیم اعتبارات را از تهران جذب کنیم چراکه معتقدیم دستگاه های قم در حد ظرفیت های یک شهر نیستند و ظرفیت های کشوری دارند؛ قم می تواند صادر کننده فرهنگ باشد و از همین رو و شما نیز در خبرگزاری رسا اگر طرح پخته ای داشته باشید ما حتما حمایت می کنیم./1330/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات