۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۵۰۶۸۰۸
آیت الله سبحانی:

آزادی قدس نیازمند خیزش جمعی مسلمانان است

حضرت آیت الله سبحانی گفت: آزاد شدن قدس شریف از دست رژیم غاصب صورت نمی گیرد، مگر این که خیزش جمعی در سراسر جهان صورت گیرد تا بتواند دشمن را عقب براند.
آیت الله سبحانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی امروز در جمع خبرنگاران در حاشیه درس تفسیر سوره صف که در مجتمع آموزش عالی فقه(حجتیه) قم برگزار شد، با اشاره به ضرورت حضور همه مسلمانان در راهپیمایی روز قدس اظهار داشت: آخرین جمعه ماه مبارک رمضان از سوی امام راحل به نام روز قدس معرفی شده است؛ به این معنا که همه مسلمانان جهان در چنین روزی دست به دست هم بدهند و جهان اسلام بلکه جهان بشریت را دعوت کنند تا این سرزمین اشغالی به آغوش اسلام بازگردد.

این مرجع تقلید تصریح کرد: اولین اشتباهی که در اوایل صورت گرفت، این بود که مسأله قدس را مسأله عربی کردند، نه مسأله اسلامی، بنابراین این همه اشتباه پیش آمد؛ همه مسلمانان در این مسأله شریک هستند، چرا که قدس، اولین قبله مسلمانان بوده و پیغمبر اکرم(ص) حدود 17 ماه بر این قبله نماز خواندند و این قبله باید از دست این جمعیت غاصب آزاد شود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم افزود: آزاد شدن قدس شریف از دست رژیم غاصب صورت نمی گیرد، مگر این که خیزش جمعی مسلمانان در سراسر جهان صورت گیرد تا این خیزش بتواند دشمن را عقب براند. معتقدیم که ان شاءالله قدس به آغوش اسلام و مسلمانان باز خواهد گشت./822/ ۲۰۲/ص

ارسال نظرات