۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۵۰۶۷۸۱
سرپرست مرکز نجوم و فلکی آستان مقدس حضرت سیدعلاالدین حسین خبر داد:

اعزام گروه رؤیت هلال ماه آستان مقدس سیدعلاالدین حسین برای رؤیت هلال ماه شوال

سرپرست مرکز نجوم و فلکی آستان مقدس حضرت سیدعلاالدین حسین(ع) از اعزام تیم رصدی برای رؤیت هلال ماه شوال خبر داد.
رؤیت هلال ماه شوال

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از شیراز، محمدرضا اسفندی سرپرست مرکز نجوم و فلکی آستان مقدس حضرت سیدعلاالدین حسین(ع ) پیش از ظهر امروز چهارشنبه گفت: گروه اعزامی رصدخانه آستان قدس حسینی(ع) جهت انجام محاسبات تقویم شمسی و استهلال ماه شوال از روز پنج شنبه یکم تیرماه به ارتفاعات استان کهگیلویه و بویراحمد اعزام خواهند شد.

اسفندی افزود: این گروه متشکل از 4 نفر کارشناس و پژوهشگر رصدخانه است که با تعداد چهار تلسکوپ نجومی پیشرفته به انجام رصد ماه شوال خواهند پرداخت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه احتمال اینکه هلال ماه شوال از بعد از ظهر یکشنبه 4 تیر ماه جاری قابل رؤیت خواهد بود تصریح کرد: باتوجه به بررسی‌های انجام شده توسط رصدخانه این آستان مقدس پیش‌بینی این گروه برای رؤیت هلال ماه این است که روز دوشنبه پنج تیرماه به عنوان نخستین روز از ماه شوال و روز عیدسعید فطر خواهد بود.

خاطر نشان می شود مركز نجوم و فلكي حرم مطهرسید علاءالدین حسین(ع) يك مركز علمي، آموزشي، پژوهشي و از معدود طرح‌هاي علمي است كه در مراكز مذهبي كشور اجرا شده است.

به گزارش رسا، اين مركز با زير بناي 200 متر مربع، بر روي پشت‌بام حرم مطهر واقع شده كه شامل اتاق رصدخانه با گنبدي به قطر 4 متر و سالن برگزاري دوره‌های آموزشی مي‌باشد./825/۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات