۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۵۰۶۷۶۳
استاد رفیعی در پیامی به پویش حمایت از مبلغان دینی:

مبلغ باید در تفسیر، حدیث و مخاطب شناسی سرآمد باشد

استاد حوزه و دانشگاه در پیامی به پویش حمایت از مبلغان دینی تأکید کرد که آموزش های تخصصی تبلیغ باید به صورت عمومی در حوزه شکل بگیرد تا برای همه اقشار مبلغ وجود داشته باشد.
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی

حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، تبلیغ را یکی از عرصه های گسترده رساندن پیام دین دانست و تأکید کرد: در دنیای امروز علی رغم گسترش وسایل ارتباط جمعی، منبری که تاز است و به جهت قداستی که دارد مردم هنوز به آن عقیده دارند و در مجالس پای منابر می نشینند.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: در تبلیغ دو عنصر مبلغ و مخاطب، حیاتی و اساسی به شمار می رود که موضوع و محتوای منبر نیز با توجه به این دو عنصر معین می شود؛ یک مبلغ دین باید ویژگی هایی داشته باشد که مهمترین آنها اخلاص و عمل کردن برای خدا است.

وی تأکید کرد: یک مبلغ خوب باید با سواد باشد، تفسیر بداند، از حدیث سر دربیاورد، مخاطب شناس باشد و در عین حال با شیوه های تبلیغ دین نیز آشنایی داشته باشد و از همین رو حوزه علمیه قم باید به صورت ویژه ای برای بحث تبلیغ برنامه ریزی کند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر ارتقای سطح فعالیت های تبلیغی عنوان داشت: در دیداری که چند سال پیش با رهبر معظم انقلاب داشتیم ایشان ضرورت راه اندازی طرح تحول تبلیغ را یادآور شدند که اتفاقا راه افتاد و چند جلسه ای هم برگزار شد ولی به مرور زمان رو به تعطیلی رفت.

وی خاطرنشان کرد: البته سفیران هدایت و معاونت تبلیغ در حوزه فعالیت های خوبی داشته اند ولی کافی نیست چراکه حوزه باید به صورت تخصصی به تربیت مبلغان در رده های مختلف بپردازد، به این معنا که ما برای نیروی انتظامی، دبیرستان، مدارس راهنمایی، مجالس عمومی، شهرها و روستاها مبلغ ویژه نیاز داریم.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العامیه رسالت دفتر و سازمان تبلیغات اسلامی را در مسأله ارتقای تبلیغ در حوزه مهم و اساسی خواند و تأکید کرد: امروز در حوزه فعالیت هایی به صورت فردی انجام می شود؛ فردی مثل حجت الاسلام فلاح زاده به صورت تخصصی در بیان احکام ورود می کند یا حجت الاسلام راستگو در داستان گویی و حجت الاسلام قرائتی در تفسیر وارد شده و خودشان کار کرده اند.

وی ادامه داد: اگر می خواهیم سطح تبلیغ بالا برود، باید همین گونه آموزش های تخصصی را در حوزه گسترش دهیم تا بتوانیم هزاران شهر و روستا در کشور را با حضور مبلغان متخصص پوشش بدهیم.

لازم به یادآوری است پویش مجازی حمایت از مبلغان دینی از ابتدای ماه مبارک رمضان به همت خبرگزاری رسا و توسط جمعی از طلاب و مبلغان دینی و با همکاری و همفکری اساتید حوزوی راه اندازی شده است و علاقمندان برای پیوستن به این پویش می توانند به نشانی  https://t.me/joinchat/AAAAAEPaoUV1RI0n0snpTw مراجعه کنند./1330/ت۳۰۲/ی

ارسال نظرات