۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۵۰۶۷۵۹
پیام آیت الله حسینی بوشهری به پویش حمایت از مبلغان دینی؛

اخلاص و توکل به خدا رمز تأثیرگذاری تبلیغ/ تربیت نسل جدید در دستور کار مبلغان قرار گیرد

آیت الله حسینی بوشهری اخلاص و توکل بر خدا را مهم‌ترین عامل تأثیرگذاری تبلیغ دانست و بر ارتباط مبلغان با جوانان تأکید کرد.
آیت الله حسینی بوشهری

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به اهمیت تبلیغ دینی عنوان کرد: تبلیغ دین از وظایف اصلی حوزه و روحانیت است و تلاش مبلغان در عرصه تبلیغ در مسیر رضای الهی است.

وی افزود: باید مبلغان و عزیزانی که وظیفه تبلیغ را برعهده دارند را تحسین کرد؛ این مجاهدانی که در شرایط سخت و دشوار و با کمبود امکانات کار سترگ تبلیغی را در نقاط دوردست انجام می دهند و این حرکت خودجوش تبلیغی را به نتیجه می رسانند حقیقتاً کارشان تحسین برانگیز است.

امام جمعه قم تصریح کرد: مبلغان دینی بدون داشتن امکانات و شرایط لازم اما با توکل بر خداوند متعال و روحیه اخلاص در دوردست ترین نقاط کشور مشغول تبلیغ هستند تا مردمی که منتظر حضور مبلغان دینی هستند از حضور این بزرگواران بهره مند شده و از معارف دینی که توسط این مبلغان بیان می شود استفاده کنند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه تأکید کرد: نکته ای که ضمن خداقوت به مبلغان می گویم این است که سعی کنند نسل جوان و کسانی که در آینده در جامعه حضور پیدا خواهند کرد را با مبانی و احکام دین و اخلاق دینی آشنا کنیم و نسلی را برای آینده جامعه حتی در بین نونهالان و نوجوانان و به خصوص در بین جوانان بسازیم که با مبانی دینی آشنا و متخلق به اخلاق اسلامی باشند.

وی رسالت روحانیت در عصر کنونی را بسیار سنگین دانست و خاطرنشان کرد: امروز رسالت روحانیت در برابر تهدیدات زهر آگینی که توسط دشمنان انجام می شود و با توجه به فعالیت شبکه های اجتماعی و فضای مجازی رسالت سنگینی است.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: مبلغان باید با اخلاق دینی، پیامبرگونه و «طبیب دوار بطبه» به تبلیغ بپردازند، یعنی در تبلیغ برای ما مکان و موقعیت مطرح نباشد و مهم‌ترین موضوع این باشد که چگونه به وظیفه دینی و حوزوی خود عمل کنیم.

امام جمعه قم در پایان خاطرنشان کرد: ان شاء الله خداوند متعال به همه مبلغان اجر و پاداش عنایت خواهد کرد و در این عرصه سربلند خواهند بود.

لازم به یادآوری است پویش مجازی حمایت از مبلغان دینی از ابتدای ماه مبارک رمضان به همت خبرگزاری رسا و توسط جمعی از طلاب و مبلغان دینی و با همکاری و همفکری اساتید حوزوی راه اندازی شده است و علاقمندان برای پیوستن به این پویش می توانند به نشانی  https://t.me/joinchat/AAAAAEPaoUV1RI0n0snpTw مراجعه نمایند./872/ت۳۰۲/ج

 

ارسال نظرات