۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۲:۲۱
کد خبر: ۵۰۶۷۳۵
حجت الاسلام عباسی:

زیان حاصل از واردات بی رویه بیشتر از سود آن است

عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه واردات بی‌رویه یکی از عوامل رکود اقتصادی است، گفت: واردات شاید در ظاهر برای افرادی سودهای کلانی داشته باشد ولی آسیب‌های آن متوجه مردم و جامعه است.
رهایی از رکود

حجت‌الاسلام نصرت‌الله عباسی، نماینده طلاب و فضلای استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که کسب‌ و کار در اسلام از جایگاه ویژه ای برخوردار است، اظهار داشت: اسلام سفارش می‌کند که جوان‌ها بیکار نباشند و دارای کسب‌ و کار باشند.

وی ادامه داد: در مورد ایجاد اشتغال مسوول اجرایی کشور یا در واقع کسی که برنامه‌های جامعه را برنامه‌ریزی می‌کنند، وظایفی دارند که مقدمات کار و کاسبی را برای مردم ایجاد کند تا بتوانند زندگی خودشان را از این طریق بگذرانند.

حجت‌الاسلام عباسیبه بسترهایی اشتغال اشاره کرد و گفت:  باید تولید کارخانه‌های داخلی بالا برود تا بتوانند از آن تولیدات در داخل کشور استفاده کنند.

عضو مجمع نمایندگان با اشاره به اینکه چرخاندن چرخ‌های کارخانه‌ها زمینه ایجاد اشتغال می‌شود، گفت: برای تبدیل مواد خام به فراورده‌های موردنیاز مقدماتی نیاز است که بتوان آن‌ها را به کالاهای موردنیاز جامعه تبدیل کرد بنابراین در این راستا دولت بایستی از تولیدکنندگان حمایت کند.

وی در ادامه به موانع رشد اقتصادی در جامعه اشاره کرد و گفت: اگر چند دقیقه در بازار چرخی بزنیم، متوجه می‌شویم که کالاهای زیادی مانند پوشاک و وسایلی که موردنیاز مردم است مثل وسایل برقی یا وسایل دیگر همه از کشورهای خارجی وارد شده است.

حجت‌الاسلام عباسی عنوان کرد: شاید واردات کالا با قیمت کمتری انجام شود ولی تبعات منفی که در جامعه دارد از سود آن بیشتر است و سبب تعطیلی کارخانه‌های داخلی و بیکاری نیروهای داخلی می‌شود که مشکلات فراوانی را به دنبال خود دارد.

وی ادامه داد: واردات بی رویه کالا برای کشوری که ادعای استقلال دارد و همه مردمش خواهان استقلال هستند یک رکود است که تمام البسه و پوشاک آن مثلاً از ترکیه یا کشوری مثل چین یا کشورهای دیگری وارد شود پس این‌یک مانع برای رشد اقتصادی است.

عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه واردات بی‌رویه یکی از عوامل رکود اقتصادی است، گفت: واردات شاید در ظاهر برای برخی افراد سودهای کلانی داشته باشد ولی آسیب‌های آن متوجه مردم و جامعه است، چون باعث تعطیلی کارخانه‌ها و بیکاری نیروی انسانی و سایر مشکلات در جامعه خواهد شد.

حجت‌الاسلام عباسی در پایان اظهار داشت: برای داشتن یک اقتصاد پایدار همراه با رونق فراوان بایستی از تولیدکنندگان، کارخانه‌های کوچک و بزرگ حمایت شود و از قاچاق و واردات کالاهایی که در کشور نیروهای انسانی داخلی توانایی و علم تولید آن رادارند جلوگیری شود، تا شاهد از بین رفتن رکود اقتصادی در جامعه باشیم./875/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات