۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳
کد خبر: ۵۰۶۶۸۴
عضو مجلس خبرگان مطرح کرد؛

تقوا، ثمره حقیقی ماه مبارک رمضان

آیت الله سلیمانی با اشاره به آیه شریفه «کتب علی الذین من قبلکم لعلکم تتقون»، گفت: آیات و روایات حاکی از این است که در ماه مبارک رمضان باید با هدف تقوا به خودسازی بپردازیم.
آیت الله سلیمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله عباسعلی سلیمانی در برنامه شوق بندگی که سحرگاهان از شبکه هامون پخش شد، با اشاره به اینکه ماه رمضان رو به پایان است، گفت: حال که این ماه مبارک رو به اتمام است باید بنگریم که از ابتدای این ماه از کجا شروع کرده ایم و هم اکنون به کجا رسیده ایم؛ اگر نسبت به اخلاق الهی فاصله داریم سعی کنیم در این فرصت باقیمانده به آن دست پیدا کنیم.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به آیه شریفه «کتب علی الذین من قبلکم لعلکم تتقون»، اظهار داشت: آیات و روایات حاکی از این است که در ماه مبارک رمضان باید با هدف تقوا به خودسازی بپردازیم.

وی ادامه داد: رهتوشه ای که باید به دست آوریم تقوا است؛ باید در این ماه ببینیم که چقدر در این عرصه توفیق به دست آورده ایم و از امانت های الهی که در دست ما است، چه مقدار در مسیر اهداف عبودیت و بندگی به کار برده ایم.

آیت الله سلیمانی با اشاره به حدیث پیامبر اکرم(ص) «والسمع امانة و اللسان امانة و القلب امانة و لا ایمان لمن لا امانة له»، عنوان کرد: باید بدانیم که این اعضا و جوارح موقتاً در دست ما امانت است و ما مالک نیستیم، چرا که اگر بودیم می توانستیم اینها را همیشه حفظ کنیم.

عضو مجلس خبرگان خاطرنشان کرد: اینکه چشم، گوش، زبان و غیره گاهی از ما گرفته شده یا قلب ما دچار آزردگی می شود، معلوم می کند ما قدرت دخل و تصرف در اینها را نداریم، بلکه ما تنها وظیفه مان این است که از این اعضا و جوارح در راستای امانت داری نگهداری کنیم.

ایمان مبتنی بر امانت داری است

وی به عبارت آخر حدیث نبوی «و لا ایمان لمن لا امانة له» اشاره کرد و ابراز داشت: این یک هشدار بسیار بزرگ برای ما است؛ یعنی اگر ما از این اعضا و جوارح در مسیر درست که پیشوایان دینی بر آن تأکید کرده اند، استفاده نکنیم، قطعاً امانت داری نکرده ایم.

آیت الله سلیمانی در پایان با بیان عبارت قرآنی «لوموا انفسکم»، یادآور شد: در این شب های باقیمانده باید به خودمان نهیب آگاهانه بزنیم و بدانیم که هیچ چیز به اندازه ملامت کردن نفس از سوی خود انسان در جهت طی مسیر تقوا کارساز نیست؛ بنابراین در این فرصت اندک باید بیشترین استفاده و بهره را ببریم و با آگاهی کامل نسبت به پیدا کردن رفتار دینی اهتمام ورزیم./841/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات