۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۵۰۶۶۳۴
امام جمعه شاهین دژ:

اظهارات رییس جمهور درباره ولایت جای تعجب دارد

امام جمعه شاهین دژ گفت: اظهارات رییس جمهور درباره مبنای حکومت اسلامی و ولایت جای تعجب دارد.
حکومت اسلامی

حجت الاسلام نقی باقری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، درخصوص اظهارات اخیر رییس جمهور مبنی بر مبنای حکومت اسلامی، اظهار داشت: بیان چنین مباحثی از سوی رییس جمهور جای تاسف و تعجب دارد.
 

وی تصریح کرد: در سنت حسنه و فرمایشات ائمه اطهار نیز صراحتا به این موضوع اشاره شده و طبق آیه 55 سوره مائده، خداوند امامت امیرمومنان را بیان فرموده است.

حجت الاسلام باقری افزود: در قرآن کریم به این موضوع به صورت شفاف اشاره شده است که امامت کاملا وابسته به خداوند است نه مردم و در آیه 56 سوره مائده نیز مومنان به پذیرش و اطلاعات از ولایت در سه مورد تاکید شده اند که شامل خداوند خالق بی همتا، رسول الله که بنا به تعبیر قرآن،"النَّبِیُّ أَوْلی بِالْمُؤْمِنینَ مِنْ أَنْفُسِهِم" است و امامت امیرمومنان، است.

امام جمعه شاهین دژ اعلام کرد: رییس جمهور تفاوت خلیفه و امامت را متوجه نیست و نمی داند خلیفه را مردم تعیین می کنند و امامت را خداوند در قرآن بیان فرموده است.

وی به امامت امیرمومنان اشاره کرد و گفت: در حجه الوداع نیز پیامبر حضرت علی (ع) را به عنوان امام و ولی معرفی و بیان فرمودند که حضرت علی (ع) از سوی خداوند به ولایت مسلمانان منتصب شده است.

مسؤول حوزه های علمیه شاهین دژ  با بیان اینکه رییس جمهور بین خلیفه و امامت فرقی قائل نیست، افزود: بیان این موضوع از سوی رییس جمهور یا اشتباه لسانی است یا اینکه ناشی از عدم مطالعه وی است چرا که اگر فردی مطالعه نداشته باشد امکان چنین اشتباهاتی از وی وجود دارد و بعید نیست فرد بدون مطالعه چنین مباحثی را عنوان کند.

حجت الاسلام باقری با اشاره به آثار مخرب چنین سخنان نسنجیده ای، اظهار داشت: چنین سخنانی همچون آهنی خواهد بود که در محیطی نمناک قرار می گیرد، چرا که آهن در محیط نمناک زنگ می زند.

وی با اشاره به احتمال سوء استفاده معاندان از چنین سخنانی، تصریح کرد: معاندان امامت و ولایت از این چنین مباحثی سوء استفاده خواهند کرد و آیات الهی و فرمایشات پیامبر را زیر سوال خواهند برد.

امام جمعه شاهین دژ یادآور شد: بیان چنین مباحثی از سوی فرد معمم، عالم و حقوق دان جای تعجب دارد چرا که سخنان وی به مکتب و امامت ضربه بزرگی می زند./
۳۰۲/۹۳۶/ب۱

ارسال نظرات