۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۵
کد خبر: ۵۰۶۶۲۹
حجت الاسلام نوروزنژاد:

مبنای جمهوری اسلامی ایران برپایه قرآن است

حجت الاسلام نوروزنژاد گفت: مبنا و اساس جمهوری اسلامی ایران برپایه قرآن نوشته شده و وقتی قرآن، دین و فرهنگ ما غنی است هیچ لزومی برای استفاده از برنامه‌های دیگران نداریم.
قران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت‌الاسلام اکبر نوروزنژاد مسؤول پاسخگویی به شبهات دفتر نماینده ولی در آذربایجان‌غربی امروز در مراسم جمع‌خوانی قرآن کریم در مصلی امام خمینی(ره) ارومیه، اظهار داشت: رمضان ماهی است که در آن قرآن برای هدایت بشر نازل شده و این قرآن پر از شاخص‌های معرفتی و الگوهای تربیتی برای همه انسان‌ها است و پیامبر اسلام(ص) نیز در آن رحمتی برای جهانیان معرفی شده‌اند.

وی افزود: همان‌طور که مقام معظم رهبری به طور صریح فرمودند ما به غرب نیاز نداریم تا آنان برای ما برنامه آموزشی بنویسند، این فرمایش ایشان کاملا درست و به حق بوده زیرا مبنا و اساس جمهوری اسلامی ایران برپایه قرآن نوشته شده و وقتی قرآن، دین و فرهنگ ما غنی است هیچ لزومی برای استفاده از برنامه‌های دیگران نداریم.

حجت‌الاسلام نوروزنژاد ادامه داد: خداوند قرآن را کتابی برای هدایت انسان‌ها معرفی می‌کند و در جایی دیگر آن را کتابی برای هدایت متقین معرفی می‌کند و وقتی هر دوی این‌ها را کنار هم می‌گذاریم، متوجه می‌شویم که قرآن با وجود آنکه برای هدایت همه انسان‌ها نازل شده ولی فقط متقین می‌توانند از آن بهره کافی را ببرند.

وی خاطرنشان کرد: همانگونه که هنگام بارش باران تنها خاک‌هایی که بتوانند آب باران را جذب کنند در آنها جوانه روییده و زمین سبز می‌شود در مورد قرآن هم افرادی که از عمق قلب‌شان آن را درک کنند توانایی درک معارفش را خواهند داشت.

حجت‌الاسلام نوروزنژاد گفت: خداوند دو هدایت خاص و عام دارد که هدایت عام همان هدایت تشریعی و هدایت خاص هدایت تکوینی است و هدایت تکوینی به دنبال هدایت تشریعی صورت می‌گیرد.

وی عنوان کرد: هدایت تشریعی درواقع همان عمل به واجبات و دوری از محرمات است و هدایت تکوینی این بوده که قرآن خود دست انسان‌ها را گرفته و به مسیری که خدا تعیین کرده و آن مسیر همان تقرب به سوی او بوده، هدایت کند.

حجت‌الاسلام نوروزنژاد اضافه کرد: وقتی انسان به این حد از هدایت رسید خدا او را به عنوان فرد باایمان خطاب قرار داده و این افراد به نفس مطمئنه رسیده و به غیب ایمان می‌آورند زیرا قبل از آن به ایمان علمی که با علم سنخیت داشت، ایمان داشتند.

مسؤول پاسخگویی به شبهات دفتر نماینده ولی در آذربایجان‌غربی بیان داشت: بعد از ایمان علمی و عمل به دستورات قرآن انسان به مرحله‌ای از ایمان می‌رسد که دیگر در آنجا به آن چیزهایی که با چشم قابل مشاهده نیستند، ایمان آورده و به وجود آنان از جمله قیامت شهادت می‌دهد.

حجت‌الاسلام نوروزنژاد با بیان اینکه یکی از القاب همه امامان(ع) هادی است، اظهار داشت: در کنار قرآن، معصومین(ع) نیز وظیفه هدایت انسان‌ها را برعهده داشته و از جمله القاب امام حسین(ع) چراغ هدایت است که مسیر درست را مانند چراغی راهنما به انسان نشان می‌دهد.

وی افزود: در قرآن به مسأله خانواده نیز به عنوان نهادی برای آرامش و مودت بین زن و شوهر اشاره شده است و درواقع اساس خانواده که از سوی خدا رحمت معرفی شده برای سوق دادن مردم به سوی همدلی و مهربانی است./202/936/ب1

ارسال نظرات