۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۵
کد خبر: ۵۰۶۶۲۳
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی:

آمریکا ناقض اصلی حقوق بشر است

مدیرکل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: یکی از کارشکنی‌هایی که آمریکا علیه ایران تاکنون انجام داده موضوع مهم حقوق بشر است که ایران را ناقض حقوق بشر جهانی می‌نامد و این در حالی است که خود ادعای حقوق بشر را دارد اما ناقض اصلی این مهم است.
حقوق بشر

حجت‌الاسلام‌ محمدرضا بابازاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی، نقض حقوق بشر از سوی دولت آمریکا و توطئه‌های این دولت در منطقه اظهار کرد: در طول تاریخ از زمانی که دولت آمریکا به‌وجود آمده است نهایت نهایت تلاش خود را به کار گرفته است تا به جهان سلطه یابد و تاکنون از این کار ناشایست خود به هیچ وجه عقب‌نشینی نکرده است.

وی افزود: دولت آمریکا در همه حال در استعمار خود با قدرت و اقتدار ملت ایران اسلامی روبرو شده است و همیشه به‌صورت خصمانه درصدد مقابله با جمهوری اسلامی ایران بوده است و تمامی اقداماتی که در مقابل ایران اسلامی انجام داده همگی دشمنانه است و به هیچ وجه به‌صورت دوستانه اقدامات خود را پیش نمی‌برد و تا اندازه‌ای نیز در اقدامات خود علیه نظام جمهوری اسلامی موفق بوده است.

حجت‌الاسلام‌ بابازاده خاطرنشان کرد: یکی از کارشکنی‌هایی که آمریکا علیه ایران تاکنون انجام داده موضوع مهم حقوق بشر است که ایران را ناقض حقوق بشر جهانی می‌نامد و این در حالی است که خود ادعای حقوق بشر را دارد اما ناقض اصلی این مهم است و در همه حال و در هر مکانی خونریزی، کشت و کشتار، تخریبی و از بین بردن تمدن‌ها را پیش سرلوحه اقدامات خود قرار می‌دهد که کاری بس ناشایست است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی بیان کرد: یکی از اقداماتی که نظام جمهوری اسلامی ایران در نظر گرفته است هفته‌ای با عنوان هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی است تا چهره منحوس و شوم آمریکا را به همگان نشان دهیم و انزجار خود را از این کشور نشان دهیم و در نهایت از این کشور و دوستی با این کشور اعلام برائت کنیم.

وی با اشاره به کارشکنی‌های دولت آمریکا در این هفته تصریح کرد: هفته افشا و بازخوانی حقوق بشر آمریکایی از تاریخ ششم تا دوازدهم تیرماه برگزار می‌شود که از کارشکنی‌های دولت آمریکا علیه ایران اسلامی می‌توان به انجام عملیات تروریستی از سوی گروه فرقان جهت ترور مقام معظم رهبری در ششم تیرماه اشاره کرد و بمباران شیمیایی سردشت توسط عراق با همکاری کشور آمریکا در هشتم تیرماه سال 66 نیز از کارشکنی‌های دیگر بود.

حجت الاسلام بابازاده گفت: در بمباران شیمیایی سردشت تعداد 110 نفر از هموطنان عزیزمان به درجه رفیع شهادت نائل شدند و بیش از 5 هزار نفر مجروح شدند که نشان از نقض حقوق بشر از سوی آمریکا است و رییس زندان اوین نیز در این روز در تهران در سال 66 ترور شده است و ترور امام جمعه یزد در یازدهم تیرماه نیز از دیگر توطئه‌های این دولت منحوس است.

وی تأکید کرد: شلیک موشک به هواپیمای مسافربری ایرباس از سوی ناو آمریکایی در سال 67 یکی دیگر از کارشکنی‌های آمریکا علیه ملت ایران اسلامی بوده است که منجر به شهادت 290 نفر از هموطنانمان شد که 66 نفر از این افراد زیر 13 سال بودند و 26 نفر تبعه خارجی نیز در میان مسافران حضور داشتند که این موضوعات همگی موارد نقض حقوق بشر است.

حجت الاسلام بابازاده اظهار کرد: اگر ما در طول این هفته جاری اقدامات مناسبی را انجام دهیم می‌توانیم دورویی، نفاق، دروغگویی، نقض حقوق بشر و دیگر کارشکنی‌ها از سوی دولت آمریکا را به مردم نشان دهیم تا به این نتیجه برسیم که نباید به این دولت اعتماد کنیم و تمامی ارگان‌ها باید برنامه‌های خود را اعلام کنند و در سطح استانی در هر شهر یک مراسم پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این مهم اظهار داشت: این برنامه در شهر ارومیه در تاریخ نهم تیرماه از ساعت 9 صبح شروع می‌شود و به نماز ظهر ختم خواهد شد و یکی دیگر از مراسم‌های مهم مراسم بزرگداشت بمباران شیمیایی سردشت است که در مسجد جامع این شهر برگزار می‌شود که یک نگاه ملی است./302/936/ب1

ارسال نظرات