۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۵۰۶۵۰۳

نگاهی به کتاب «فلسطین از منظر رهبر معظم انقلاب» + دانلود

انتشارات انقلاب اسلامی، کتاب «فلسطین از منظر رهبر معظم انقلاب » را به کوشش سعید صلح‌میرزایی منتشر کرده است.
کتاب «فلسطین از منظر رهبر معظم انقلاب» دانلود فایل

به گزارش خبرگزاری رسا، انتشارات انقلاب اسلامی، کتاب «فلسطین از منظر رهبر معظم انقلاب» را به کوشش سعید صلح‌میرزایی منتشر کرده است.

 در مقدمه درباره این کتاب می‌خوانیم:

روز جهانی قدس، ابتکار و یادگار ماندگار بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (رضوان‌الله تعالی علیه) است و امسال، با حملات بی‌رحمانه و نسل‌کشی رژیم اشغالگر قدس علیه مردم مظلوم و روزه‌دار غزّه مصادف شده است.

زخم کهنه‌ اشغال فلسطین در شرایطی سر باز کرده که مجامع بین‌المللی، مدّعیان حقوق بشر و رسانه‌های غربی در مقابل این جنایات سکوت کردهاند و البتّه سکوت سران عرب در برابر کشتار ملّت فلسطین تلخ‌تر و خفت‌بارتر است.

این موضوع بهانه‌ای شد برای مرور وضعیت گذشته، حال و آینده‌ی فلسطین در نگاه روشنگرانه‌ی رهبر معظّم انقلاب در کتاب «فلسطین از منظر آیت‌الله ‌العظمی سیّدعلی خامنه‌ای مدّظلّه العالی».

نویسنده این کتاب را  در هشت بخش کلیات، شکست‌ها و پیروزی‌ها، مسؤولیّت‌ها، جنایات، راه حل‌ها، قهرمانان، روشنگری و آینده‌ی روشن تنظیم کرده است.

  قبل از ورود به مطالب اصلی و به‌عنوان دیباچه‌ مطالب، در فصلی مجزا با عنوان «یادی از دومین روز قدس»، متن کامل بیانات معظّمٌ‌له در خطبه‌های نماز جمعه‌ی تهران در تاریخ 17 مردادماه 1359 درج شده است.

رهبر معظّم انقلاب، از این روز با تعابیری چون «روز تجمّع آرمان‌های مسلمانان جهان در یک کلمه و یک جمله»، «روز اسلام»، «روز انسانیّت» و «روز انقلاب و امام ما» یاد کرده‌اند. ایشان پس از برشمردن امتیاز روز قدس بر ایّام‌الله دیگر، مسأله‌ فلسطین را مهم‌ترین و اصولی‌ترین مسائل انقلاب و مسأله‌ای انسانی، و نه صرفاً عربی یا اسلامی، محسوب کرده‌اند.

 آینده‌ فلسطین، وعده‌ی الهی بر شکست دوباره‌ بنی‌اسرائیل، جنایات بی‌سابقه‌ی صهیونیست‌ها در دنیا، تفرقه‌افکنی غدّه‌ سرطانی اسرائیل در میان دولت‌های مسلمان، جدا بودن حساب صهیونیسم و یهود، وجوب شرعی کمک به فلسطین، کوتاهی دولت‌های مسلمان در مسأله‌ی فلسطین  بخشی از موضوعاتی است که در این بخش از سوی معظّمٌ‌له بررسی و تحلیل شده‌اند.

صفحاتی از کتاب

روز قدس؛ روز اسلام، انسانيّت، انقلاب و امام

امروز روز بزرگ و جهانى قدس است، روز تجمع آرمانهاى مسلمانان جهان در يك كلمه و در يك جمله است، روز اتحاد صفوف همه‌‌ى مسلمانان از همه‌ى ملتها و كشورهاست، روز اسلام است، روز انسانيّت است، روز انقلاب است و روز امام ماست.

مسأله‌‌ فلسطين؛ مهمترين مسأله‌‌ى دنياى اسلام

مسأله‌‌ فلسطين، مهمترين مسأله‌ى دنياى اسلام است. هيچ مسأله‌‌ى بين‌‌المللى‌‌اى در دنياى اسلام از اين بالاتر نيست؛ چون تسلّط غاصبانِ سرزمين فلسطين و قدس بر اين بخش از پيكر امّت اسلامى، منشأ بسيارى از ضعفها و دشواريها در دنياى اسلام است.

اميدواريم خداى متعال بركات و فضل خود را بر ملت فلسطين و بر دنياى اسلام نازل كند و آنها را مشمول لطف و نصرت خود قرار دهد. ما آفاق را روشن مى‌بينيم. ما با ايستادگى، آينده‌ي خوبى را براى دنياى اسلام و فلسطين پيش‌بينى مى‌كنيم. ما معتقديم كه مرگ دنياى اسلام و ذلّت و تحقير نهايى او روزى است كه در مقابل فزون‌‌طلبى استكبار و صهيونيسم عقب بنشيند و تسليم آن شود. اميدواريم خداوند چنين روز و چنين وضعيّتى را هرگز براى دنياى اسلام پيش نياورد.

ما يقين داريم با ادامه‌‌ى مبارزات مردم مسلمان فلسطين و حمايت جهان اسلام، فلسطين به فضل الهى آزاد مى‌شود و بيت‌‌المقدّس و مسجدالاقصى و ساير نقاط آن سرزمين اسلامى به آغوش جهان اسلام باز ‌شاءالله. والله غالب على امره.

انتشارات انقلاب اسلامی، کتاب «فلسطین از منظر رهبرمعظم انقلاب» را در 414 صفحه در قطع رقعی به قمیت 8500 منتشر کرده است و علاقه‌مندان می توانند متن آن را از بخش ضمیمه دریافت کنند./۹۹۸/ن ۶۰۴/ش

ارسال نظرات