۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۵۰۶۴۷۰
نماینده خبرگان رهبری:

آثار مثبت حمله سپاه به مواضع داعش در آینده آشکار خواهد شد

حجت الاسلام والمسلمین محسن کازرونی،ضمن تجلیل از حمله موشکی سپاه به مواضع داعش از روشن شدن آثار مثبت این حمله در آینده نزدیک خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمین کازرونی

حجت الاسلام والمسلمین محسن کازرونی، نماینده مردم استان البرز در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که مسأله دفاع از خود و حفظ، تقویت و ارتقاء توان دفاعی از جمله مقوله‌هایی است که عقل و شرع بر آن صحه می‌گذارند، اظهار داشت: هیچ انسان عاقلی را نمی‌توان یافت که در برابر دشمنی که بویی از انسانیت نبرده است، خود را تسلیم کند. به همین علت همه کشور‌های جهان دارای قدرت دفاعی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین کازرونی با قرائت آیه «وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ وَمِن رِّبَاطِ الْخَيْلِ تُرْهِبُونَ»، ابراز داشت: از نگاه شرع ضروری است تا با تقویت بنیه دفاعی کشور، جان انسان‌های بیگناه و بی‌دفاع را در برابر مهاجمان حفظ کنیم.  

وی، تصریح کرد: گاهی اوقات دشمن در حملات خود به مواضع مسلمانان آنها را آزمایش می‌کند تا میزان قدرت دفاعی آنها را بسنجد. بنابراین زمانی که دشمن بداند ایران مدافعی توانمند است، نسبت به رفتار‌های خود تجدید نظر خواهد کرد.

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به حملات تروریستی تهران در حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) و مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: در صورتی که حرکت‌های تروریست‌ها در تهران بی‌پاسخ می‌ماند، آنها در آینده دست به عملیات تروریستی بزرگی می‌زدند اما زمانی داعش و حامیانشان پاسخ دندان شکن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را دریافت کردند، مطلع شدند که نمی‌توانند با ایران دربیفتند.

وی در ادامه افزود: این که موشک‌های ایران پس از طی هفتصد کیلومتر درست به نقطه مدنظر اصابت می‌کنند، نشان از اقتدار و قدرت بسیار بالای ایران است، چرا که موشک‌های شلیک شده تنها موشک‌های میانبرد ایران بوده‌اند.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه با تأکید بر این که قدرت دفاعی ایران در راستای حفظ امنیت مردم به کار بسته می‌شود،  اظهار داشت: بی‌تردید کشور‌های اسلامی  با تکیه بر قدرت بسیار بالای ایران، می‌توانند قدرتی واحد تشکیل داده و در برابر مستکبران جهانی ایستادگی کنند.

وی با بیان این که آثار مثبت حمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به مواضع داعش در آینده آشکار خواهد شد، ابراز داشت: عملکرد سپاه در مواجهه با داعش، تحقق شعار رهبر انقلاب است که بارها فرموده‌اند؛ دوران بزن و در رو به پایان رسیده است.

حجت الاسلام والمسلمین کازرونی با اشاره به بازتاب گسترده حمله ایران به مواضع داعش در رسانه‌های مختلف جهان، گفت: حمله ایران به قلب داعش مسأله اول رسانه‌های جهان شده است و کشور‌هایی که گمان می‌کردند جمهوری اسلامی ایران به خاطر تحریم‌های آمریکا دیگر ضعیف شده و توان دفاعی خود را از دست داده است، متوجه شدند ایران همچنان قدرت اول منطقه به شمار می‌رود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که قدرت ایران موجب خشنودی دوستان و ترس دشمنان می‌شود، تصریح کرد: سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران تنها برای دفاع در برابر مهاجمان به خاک ایران است از این رو از آغاز انقلاب اسلامی ایران تا کنون نمی‌توان موردی از تهاجم ابتدایی ایران علیه کشوری یافت.

وی با تأکید بر این که اکنون زمان آن رسیده است تا اروپا از توان موشکی ایران بهره‌ ببرد، خاطرنشان کرد: برخی از کشور‌های اروپایی که حامیان داعش بودند، خود قربانی سیاست‌های داعش شدند و نتوانستند در برابر داعش از خود دفاع کنند تا آن که ایران انتقام حملات داعش را گرفت.

رییس هیأت امنای کمیته امداد کشور، افزود: در نبرد با داعش مسأله تشیع و تسنن مطرح نیست، بلکه مسأله حفظ امنیت بشریت است. برای داعش تفاوتی میان مسیحی و مسلمان وجود ندارد. به همین علت هر کشوری که در راستای زوال داعش و ایجاد صلح و امنیت جهان، قدمی بردارد باید حمایت شود./878/ ۳۰۱/ص

اکتای بهمنی
ارسال نظرات