۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۵۰۶۴۳۹
عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه:

ایجاد تورم در جامعه از نتایج سودهای بانکی است

حجت الاسلام طاهری یکی از نتایج سودهای بانکی را ایجاد تورم در جامعه دانست و گفت: در واقع تورم مشکلاتی را در بازار و معیشت مردم به وجود آورده و ضربه اصلی را به اقشار ضعیف جامعه وارد می کند.
مشکات اقتصادی

حجت‌الاسلام مرتضی طاهری بروجنی، نماینده طلاب و فضلای مسجدسلیمان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه بهترین راه برای ایجاد اشتغال استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات موجود کشور است، گفت: اگر ما از ظرفیت‌های موجود درست استفاده کنیم می‌توانیم برای جوانان و بیکاران در مملکت ایجاد اشتغال کنیم.

وی ادامه داد: استفاده بهینه از امکانات و ظرفیت‌های موجود بهترین راه برای ایجاد اشتغال است، بنابراین بایستی به صورتی برنامه‌ریزی شود که در آن از ظرفیت‌های داخلی به نحو احسن استفاده شود.

حجت‌الاسلام طاهری بابیان اینکه سودهای بانکی را مشکل‌آفرین در اقتصاد دانست و اظهار داشت: در رابطه با سودهای زیادی که بانک‌ها می‌گیرند، مشکل‌ساز است چون‌ که تورم را بالا می‌برد و افرادی هم که این وام‌ها را می‌گیرند پس دادنش برایشان خیلی مشکل است.

عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم اظهار داشت: خیلی از این وام‌ها را می‌گویند که در عقود شرعیه است ولی وقتی سود آن‌ها بالا است و افراد گیرنده در پرداختن آن با مشکل روبه‌رو می‌شوند و اگر در بحث تولید از آن استفاده کنند به خاطر سود زیادی که می‌دهند نمی‌توانند افراد موردنیاز را برای تولید جذب کنند، بنابراین تأثیری در رشد اشتغال و تولید ندارد.

وی یکی از نتایج سودهای بانکی را ایجاد تورم در جامعه دانست و گفت: در واقع تورم مشکلاتی را در بازار و معیشت مردم به وجود می‌آورد که به اقتصاد کشور ضربه می‌زند و ضربه اصلی آن را اقشار ضعیف متحمل خواهند شد.

حجت‌الاسلام طاهری استفاده حداکثری از مواد خام منابع طبیعی در مسأله تولید را یکی از عوامل رونق اقتصادی دانست و بیان کرد: اگر ما بتوانیم از منابع طبیعی و امکاناتی مانند نفت خام که داریم فرآورده‌های مختلفی مانند بنزین، گازوئیل و مواد پتروشیمی را تولید کنیم، شغل‌های زیادی ایجاد خواهد شد.

عضو مجمع نمایندگان خام فروشی مواد طبیعی را راهکاری اشتباه دانست و بیان کرد: با استفاده از این مواد خام، می‌توانیم به تولید کالاهای مختلف در کشور دست‌ یابیم و آن‌ها را به کشورهای خارجی صادر کنیم که این کار سبب سودآوری خواهد شد. 

وی افزود: اگر ما بتوانیم از معادن مس، زغال‌سنگ و معادن دیگری که داریم خوب استفاده کنیم و این‌ها را در راستای تولید قرار بدهیم، این کار ایجاد اشتغال می‌کند و وابستگی خود ما را به خارج از کشور کم می‌کند مثلاً اگر بتوانیم از نفتی که داریم بنزین درست کنیم نیازمند بنزین نیستیم که بخواهیم از خارج از کشور بنزین وارد کنیم.

حجت‌الاسلام طاهری بیان کرد: اگر خودمان بتوانیم خیلی از کالاهایی که امکان تولیدشان در کشور است را تولید کنیم نیازمان به خارج قطع می‌شود و همین‌طور می‌توانیم برای جوانانمان و افرادی که در جامعه بیکار هستند تولید اشتغال کنیم./875/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات