۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰
کد خبر: ۵۰۶۴۱۲
حجت الاسلام میرزامحمدی:

دعا و مناجات سیر الی الله است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه دعا عبادت است، گفت: رمضان ماه اجابت دعا و حرکت به سوی ملکوت است.
سخنرانی حجت الاسلام میرزا محمدی در مراسم عزاداری حضرت اباعبد الله (ع) در قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد میرزامحمدی، استاد حوزه علمیه شب گذشته در مسجد بزرگ ارگ تهران گفت: دعا و مناجای از نعمتهای بزرگ خداوند به انسان است.

وی افزود: امام علی(ع) در نهج البلاغه جاری شدن ذکرالله بر زبان و اجازه سخن گفتن با حضرت حق را بزرگترین نعمت الهی به انسان بیان می‌کنند.

حجت الاسلام میرزامحمدی با تاکید براینکه دعا عبادت است، اظهار داشت: همه مناسک عبادی انسان اعم از واجب و مستحب مزین به دعا است، جعل دعا از سوی انبیاء و ائمه طاهرین(ع) در راستای تربیت بشر بوده تا از این طریق متحول شود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ماه مبارک رمضان دو سیر نزولی و سعودی دارد، ابراز کرد: سیر نزولی ماه مبارک رمضان با نزول قرآن و حرکت از سوی پروردگار به سمت بندگانش آغاز شد اما نزول قرآن به این معنا نیست که انسان فقط باید گوش باشد و بشنود بلکه خداوند از انسان علاوه بر عمل شنیداری فعل تکلم را نیز انتظار دارد.

وی دعا را سیر سعودی دانست و گفت: اگر حرکت انسان به سوی خداوند سعودی نباشد به طور قطع نزولی خواهد بود در این صورت انسان در سراشیبی سقوط قرار خواهد گرفت. حرکت انسان در عالم مادی همراه با سعود و سقوط است به همین دلیل به انسان تاکید شده که مراقب غفلت زدگی باشد.

حجت الاسلام میرزا محمدی در تبیین اینکه رمضان ماه تربیت است، بیان داشت: خداوند در ماه مبارک رمضان سیئات انسان را به حسنات تبدیل می‌کند بنابراین انسان نباید پس از اتمام این ماه نگران گناهان گذشته خود باشد بلکه باید به آینده پیش رو توجه کند تا دیگر مرتکب خطا و اشتباه نشود.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: اولین شرط دعا معرفت به قدرت مدعو است این معرفت سبب می‌شود خواسته و طلب انسان واقعی و حقیقی شود زیرا معرفت به خداوند زمینه ساز باور قلبی به قدرت اوست.

وی در پایان با بیان اینکه خداوند به انسان اذن دعا می‌دهد، خاطر نشان کرد: دعا بال پرواز انسان بسوی ملکوت است و ماه رمضان بهترین فرصت برای این مهم به شمار می‌رود چرا که رمضان ماه اجابت دعا است./813/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات