۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵
کد خبر: ۵۰۶۴۰۳
عضو مجلس خبرگان:

ازدواج نشانه وحدانیت خداوند در ربوبیت و الوهیت است

آیت الله سلیمانی با بیان این که ازدواج نشانه وحدانیت خداوند در ربوبیت و الوهیت است، گفت: تسهیل امور در جهت افزایش ازدواج ضروری است.
آیت الله سلیمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله عباسعلی سلیمانی در برنامه شوق بندگی که سحرگاهان از شبکه هامون پخش شد، با اشاره به اینکه در زمینه نهاد خانواده سه اصل را باید مد نظر گرفت، به تبیین نخستین اصل از این اصول پرداخت و گفت: اولین مؤلفه آن است که به مسأله ازدواج و همسریابی برای شکل گیری یک خانواده ایده آل با سبک زندگی اسلامی توجه شود.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان دومین مؤلفه را «احترام به خانواده» معرفی کرد و اظهار داشت: هدف از طرح این مؤلفه ایجاد روابط حسنه بین همسران به گونه ای که این دو عنصر حرمت یکدیگر را به اعلی درجه  نگه داشته و سعی کنند تا حریم خود را حفظ کنند، است.

وی ادامه داد: سومین مؤلفه در زمینه نهاد خانواده، مسأله تربیت فرزندان است که مسؤولیت آن مستقیماً متوجه زن و شوهر است.

شش نشانه وحدانیت خداوند

آیت الله سلیمانی ازدواج را یکی از آیات وحدانیت خداوند در ربوبیت و الوهیت خواند و عنوان کرد: در اوایل سوره روم شش مسأله در عالم خلقت از نشانه های وحدانیت خداوند در ربوبیت و الوهیت او برشمرده شده است که عبارت از آفرینش انسان از خاک، آفرینش آسمان ها و زمین، خوابیدن در شب و روز، ایجاد رعد و برق و نزول باران و احیای زمین، برپایی آسمان ها و زمین به امر الهی و جفت آفرینی است.

عضو مجلس خبرگان با اشاره به آیه شریفه «وَ مِنْ آياتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُمْ مِنْ أَنْفُسِکُمْ أَزْواجاً لِتَسْکُنُوا إِلَيْها وَ جَعَلَ بَيْنَکُمْ مَوَدَّةً وَ رَحْمَةً إِنَّ في‏ ذلِکَ لَآياتٍ لِقَوْمٍ يَتَفَکَّرُونَ»، بیان کرد: خدای منان زن و مرد را از جنس هم آفرید و گرایش و کشش طبیعی نسبت به یکدیگر را میانشان قرار داد تا آنها را به زندگی مشترک و مسؤولیت متقابل وا دارد.

به وجود آمدن زندگی مبتنی بر شکل گیری پدیده ازدواج است

وی افزود: اگر میان زن و مرد جاذبه و کشش وجود نداشته باشد به یقین هسته اولیه زندگی به نام خانواده شکل پیدا نخواهد کرد.

آیت الله سلیمانی خاطرنشان کرد: متأسفانه هم اکنون در جامعه پدیده ای به نام ازدواج گریزی به وجود آمده است، اما باید با تسهیل در امور در این زمینه در جهت افزایش این پدیده مقدس تلاش کنیم./841/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات