۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۲
کد خبر: ۵۰۶۳۳۶
حجت‌الاسلام والمسلمین مؤمنی:

زبان منشاء بسیاری از گناهان است

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با بیان این که در بعضی از روایت ها بیش از ۳۰۰ گناه برای زبان عنوان شده است، گفت: زبان منشاء بسیاری از گناهان آدمی است.
عذاب و گناهان زیان
حجت الاسلام مؤمنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی امروز در شبستان امام خمینی(ره) آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان این که راهکار رسیدن به انتخاب‌ها و تصمیم‌های برتر در قرآن کریم مورد تبیین قرار گرفته است، گفت: انسان باید در انتخاب‌های زندگی خود دقت کند تا دچار مشکل خاصی نشود چرا که گاهی این اشتباهات و انتخاب‌های نادرست فجایع بسیاری به دنبال دارد.

وی افزود: توجه به رهنمودهای امام علی(ع) سبب می‌شود که فرد مؤمن بتواند در زندگی خود برترین‌ها را انتخاب کند.

سخنران حرم حضرت معصومه(س) به برخی از توصیه‌های دین مبین اسلام نسبت به زندگی روزانه انسان اشاره کرد و گفت: بعضی از افراد تصور می‌کنند که شریعت اسلام ناتوان است این تصور اشتباه بوده چرا که شریعت اسلام در عرصه‌های مختلف صاحب نظر است و برای پیشبرد زندگی انسان‌ها کاربرد اساسی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی با تاکید بر این که مراقبت از زبان یکی از برترین اعمال است،تصریح کرد: برخی نزدیک به ۳۰۰ گناه را برای زبان شمرده‌اند و ما اگر نتوانیم این عضو بدن را کنترل کنیم دچار گناهان بسیاری می‌شویم که دروغ بستن به امام معصوم یکی از اینها است که موجب بطلان روزه می شود

وی قناعت را یکی از راهکارهای رسیدن به اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: قناعت از زیاده‌خواهی انسان جلوگیری می‌کند به همین علت به انسان آرامش می‌دهد اما اگر قناعت نباشد انسان آرامشی نداشته و نمی‌تواند زندگی راحتی داشته باشد.

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به این که اخلاق نیک در دین مبین اسلام مورد تاکید قرار گرفته است، افزود: در حال حاضر پرونده‌های بسیاری به علت نداشتن اخلاق در دستگاه قضایی وجود دارد چرا که اگر افراد اخلاق داشته باشند به کارهای نادرست اقدام نمی‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مومنی با بیان این که مهربانی و بخشش موجب آرامش و تعالی می‌شود، گفت: اگر انسان برای رضای خداوند متعال از اشتباهات دیگران گذر کند در روز قیامت نیز خداوند متعال بر روی گناهان و اشتباهات او چشم‌پوشی می‌کند.

وی از صبر و بردباری به عنوان یکی از ذلت بخش‌ترین صفات اخلاقی نام برد و یادآور شد: انسان برای رسیدن به اهداف بزرگ باید سختی‌ها را تحمل کنند، اگر انسان بلایا و آزمایش‌های دنیایی را تحمل کند می‌تواند در روز قیامت لذت‌های مختلف را تجربه کند؛ اهل صبر در دنیا و آخرت دارای موفقیت‌های بالایی هستند./968/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات