۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۵۰۶۲۷۹

رونمایی از کتاب«سفالینه های ایران» در موزه آستان مقدس حضرت معصومه

امروز در مراسمی از «کتاب سفالینه‌های ایران» در موزه آستان مقدس حضرت معصومه(س) رونمایی شد.
رونمایی از کتاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم رونمایی از کتاب سفالینه‌های ایران در موزه آستان مقدس حضرت معصومه(س) امروز با حضور جمعی از پژوهشگران و نویسندگان در سالن حضرت خدیجه(س) حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد.

در ابتدای این مراسم سعید صادقی، نویسنده کتاب سفالینه‌های ایران با بیان اینکه کتاب «سفالینه‌های ایران در موزه آستان مقدس حضرت معصومه(س)»به سه بخش دوره پیش از تاریخ، تاریخی و اسلامی تقسیم‌بندی شده است، گفت: در دوره اسلامی بیش از ۱۷ موضوع تبیین شده است؛ موضوع‌های جدید در این کتاب مورد بررسی قرار گرفته تا بتوانیم یک اثر آکادمیک و بروز را ارائه دهیم.

وی افزود: در این کتاب برخی از سفالینه‌های دوره صفویه که در موزه حرم کریمه اهل بیت(ع) موجود است، بررسی شده است که این سفالینه‌ها از نظر هنری نیز ارزش والایی دارند.

همچنین حجت الاسلام اسماعیل محمدی کرمانشاهی، مدیرکل فرهنگی هنری آستان مقدس حضرت معصومه(س) در این مراسم با بیان اینکه در حال حاضر افراد بسیاری می‌توانند از ظرفیت‌های موجود در موزه حرم حضرت معصومه(س)استفاده کنند، گفت: بسیاری از قرآن‌های ارزشمند و آثار تاریخی کشور در این موزه گردهم‌آوری شده است اما متأسفانه تا کنون مردم شهر قم نیز با این ظرفیت‌ها آشنایی لازم را ندارند. به همین علت امیدواریم بتوانیم از ظرفیت‌های صدا و سیما و رسانه‌ها برای معرفی موزه آستان مقدس حضرت معصومه(س)استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه کتابت بر روی پارچه کار هنری کم‌نظیری است، ادامه داد: قرآن‌های نوشته شده بر روی پارچه و فلز در موزه آستان مقدس حضرت معصومه(س)موجود است و این موزه به تناسب ظرفیت‌ها و اشیای موجود فضای کوچکی را در اختیار دارد؛ در حالی که افزایش فضای موزه در طرح‌های توسعه قدیم حرم مطهر، مطرح و این موضوع از وزیر مسکن درخواست شده است تا بتوانیم بسترهای مطلوب‌تری را برای بازدید زائران و مجاوران حرم کریمه اهل بیت(ع) ایجاد کنیم./968/پ ۲۰۲/ش

ارسال نظرات