۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۵۰۶۲۱۶
نماینده ولی فقیه در قزوین:

منشأ پیروزی انقلاب عمل به مبانی قرآن و اسلام بود

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی منشأ حرکت امام خمینی(ره) در پیروزی انقلاب را از مبانی بابرکت قرآن دانست و گفت: حرکت امام با تکیه بر مبانی قرآن توانست به موفقیت برسد.
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی بازدید حجت الاسلام عابدینی از نمایشگاه کتاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح نمایشگاه کتاب و محصولات علوم قرآنی که در محل نمایشگاه‌های بین المللی قزوین برگزار شد، با اشاره به اهمیت برپایی این نمایشگاه، گفت: خوشبختانه برپایی نمایشگاه‌ها در ماه مبارک رمضان به یک فرهنگ تبدیل شده است که ما همواره شاهد استقبال علاقه مندان از نمایشگاه های علوم قرآنی و پژوهشی بوده‌ایم.

وی در ادامه با اشاره به نزول قرآن در شب مبارک قدر، افزود: خداوند متعال در سوره دخان می فرماید ما این قرآن را در شب قدر و در ماه مبارک رمضان نازل کردیم، پس نتیجه می‌گیریم که لیلة القدر در ماه رمضان است و قرآن در ماه رمضان و در شب قدر نزول پیدا کرده است.

امام جمعه قزوین در ادامه با بیان اینکه خداوند شب قدر را شب برکت معرفی کرده است، اظهار کرد: شب قدر که قرآن در آن نازل شده است را خداوند متعال شب برکت معرفی کرده، برکت در اینجا به معنای این است که ارزش یک شب از هزار ماه بالاتر و برتر است.

وی در ادامه منشأ حرکت امام راحل را در پیروزی انقلاب، از مبانی بابرکت قرآن دانست و خاطرنشان کرد: حرکت امام خمینی(ره) از منشأ برکت آغاز شد و با تکیه ای که بر مبانی قرآن داشت توانست انقلاب را به موفقیت برساند انقلاب ما بر این مبانی پافشاری داشت و به پیروزی رسید از این رو استمرار این انقلاب هم با این مبانی امکان پذیر خواهد بود.

خطیب جمعه قزوین در ادامه با اشاره به برکت بودن مومنان برای جامعه، ابراز کرد: مؤمنان برای انقلاب و نظام مایه برکت هستند اما کفار و منافقان در مقابل برکت قرار دارند، از این رو آنهایی که مؤمنان را حمایت می‌کنند و حمایت مؤمنان شامل حالشان می‌شود صاحب برکت خواهند شد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه جاری شدن حقیقت قرآن را در زندگی امری ضروری دانست و تصریح کرد: باید دقت داشته باشیم که حقیقت قرآن در زندگی ما جاری و ساری شود از این رو وقتی آیات قرآن را در ارتباط با دروغ غیبت ریا امر به معروف و نهی از منکر قرائت می‌کنیم باید به آنها عمل کنیم و خود را پایبند آنها کنیم.

وی در پایان گفت: امروز باید قرآن بیشتر از گذشته وارد فرهنگ دین ما شود، زیرا عزت و اقتدار یک ملتی در این است که در تمام جهات دستورات و راهنمایی‌های خود را از قرآن دریافت کند و با گوش ایمانی آیات آن را بشنود و به محتوای آیات عمل کند./873/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات