۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۵۰۶۱۷۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی زنجان تشریح کرد؛

نقش مجامع قرآنی در کاهش آسیب های اجتماعی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به نقش اصحاب و مجامع قرآنی در کاهش آسیب های اجتماعی، گفت: اصحاب قرآن مانند سایر نهاد و گروه های دولتی و مردمی باید خود را در برابر آسیب های اجتماعی مسؤول دانسته و برای کاهش آن به صورت جهادی وارد میدان عمل شوند.
حجت‌الاسلام مسعود صفی یاری مدیر کل تبلیغات اسلامی زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت‌الاسلام مسعود صفی یاری، امروز در جلسه هم اندیشی مجامع قرآنی استان زنجان، با اشاره به لزوم حضور مستمر مجامع قرآنی در صحنه های مختلف، گفت: مجامع قرآنی ما باید حضوری منسجم، گسترده و سیستمی در جامعه داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به نقش اصحاب قرآنی در کاهش آسیب های اجتماعی، افزود: اصحاب قرآن مانند سایر نهاد و گروه های دولتی و مردمی باید خود را در برابر آسیب های اجتماعی مسؤول دانسته و برای کاهش آن به صورت جهادی وارد میدان عمل شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان در ادامه با اشاره به اقدام جهادی مجامع قرآنی، تأکید کرد: در ابتدا فرض کنید که هیچ منابع مالی وجود ندارد آنگاه تنها برای رضای الهی و خشنودی مردم تصمیم بگیرید و عمل کنید البته منابع مالی نیز به برکت قرآن تأمین می شود.

حجت‌الاسلام صفی یاری در ادامه با اشاره به نقش بارز و تعیین کننده مساجد در مناطق مختلف، اظهار داشت: مسؤولان، مربیان و مؤسسات قرآنی موظف هستند تا با احیای مساجد نقش این اماکن مقدس را در جامعه، همانند صدر اسلام، بیش از پیش آشکار کنند.

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای احیای مساجد بعد از انقلاب اسلامی، اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اقدامات خوبی در مساجد انجام شد، اما همچنان با مساجد آرمانی که دین اسلام و پیامبر گرامی اسلامی برای امت اسلامی متصور بودند، فاصله داریم.

وی در پایان با بیان اینکه برنامه هایی برای انسجام هر چه بیشتر جامعه قرآنی استان داریم، گفت: در تلاش هستیم تا مجامع قرآنی را با تکیه بر علم و فکر قرآنی فعال کنیم که لازمه این امر کادرسازی، آموزش، تربیت مربیان آگاه و انقلابی خواهد بود./949/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات