۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰
کد خبر: ۵۰۶۱۶۲
آیت الله سلیمانی مطرح کرد؛

سبک زندگی اسلامی؛ بازگشت به اصالت خانواده

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: پیشوا، راهنما و تابلوی زیبای زندگی مؤمنانه برای دیگران شدن مبتنی بر توجه ویژه به نهاد خانواده است.
خانواده سلیمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی در برنامه شوق بندگی که در سحرگاهان از شبکه هامون پخش شد، با بیان اینکه یکی از مؤلفه های بسیار مهم در جامعه خانواده است، گفت: خانواده زمانی شکل پیدا می کند که جوانان ما در جامعه تن به سنت ازدواج بدهند و به نوعی سبب گسترش نهاد خانواده شوند.

رشد نهاد خانواده مبتنی بر رشد آمار ازدواج است

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه رشد نهاد خانواده مبتنی بر رشد آمار ازدواج است، اظهار داشت: خداوند یکی از ویژگی های مؤمنان راستین را توجه به نهاد خانواده می داند؛ به بیان دیگر اگر کسی به خانواده توجه درستی داشته باشد، قطعاً از بندگان خالص خداوند خواهد بود.

وی ادامه داد: ضروری است مسأله توجه به اصالت خانواده، تربیت خانواده و رسیدگی به آن در زندگی ما نهادینه شود؛ یعنی خانواده را به نوعی با ارزش بدانیم که غالب ارزش های ما در این کانون گرم می تواند رشد و تکامل داشته باشد.

آیت الله سلیمانی با اشاره به آیه شریفه «والذین یقولون ربنا هب لنا من ازواجنا و ذریاتنا قرة اعین واجعلنا للمتقین اماماً»، عنوان کرد: بندگان پاک خدا دست به دعا برمی دارند و از ذات اقدس الهی درخواست می کنند که از خانواده مان و فرزندانمان برای ما چشم روشنی به وجود بیاور و ما را برای مردم پیشوا قرار ده.

ازدواج و توجه به خانواده؛ دو گام برای تابلوی زیبای زندگی مؤمنانه شدن

عضو مجلس خبرگان خاطرنشان کرد: زمانی یک شخص می تواند برای مردم پیشوا، راهنما و تابلوی زیبای زندگی مؤمنانه باشد که بتواند به خانواده توجه ویژه داشته باشد.

میزان احترام به نهاد خانواده به شخصیت افراد بستگی دارد

وی افزود: در روایات تکریم خانواده به معنای تکریم خود فرد و توهین به خانواده به معنای پستی فرد قلمداد شده و آمده است که هیچکس به زن احترام نمی گذارد مگر اینکه خودش صاحب ارزش است و هیچکس به رن توهین نمی کند مگر اینکه خودش فرومایه است؛ بنابراین شخص کریم و مؤمن احترام زن را حفظ می کند.

آیت الله سلیمانی در پایان یادآور شد: ما باید در این شب ها به دقت مطالعه کنیم تا بدانیم که آیا با مبانی اصیل اسلامی منطبق هستیم یا از لحاظ فرهنگی فاصله داریم؛ اگر فاصله داشتیم به برکت این ماه مسیر مانده را طی کرده و اگر منطبق هستیم تداوم این بودن را از ذات اقدس ربوبی درخواست کنیم./841/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات