۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۱
کد خبر: ۵۰۶۱۴۵
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی:

دوستان در تعیین سرنوشت افراد بسیار اهمیت دارند

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: در اسلام انتخاب دوست متدین به صورت جدی مورد تاکید قرار گرفته و طبق روایات توصیه شده است افرادی را به عنوان دوست خود انتخاب کنید که هنگام دیدارشان شما را به یاد خدا بیندازند.
سبک زندگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در مراسم جمع‌خوانی قرآن کریم که همه روزه در مصلی امام خمینی(ره) ارومیه برگزار می‌شود، اظهار داشت: در اسلام انتخاب دوست متدین به صورت جدی مورد تاکید قرار گرفته و طبق روایات توصیه شده است افرادی را به عنوان دوست خود انتخاب کنید که هنگام دیدارشان شما را به یاد خدا بیاندازند.

وی با بیان اینکه در قرآن در دو سوره فرقان و صافات به مسأله انتخاب دوست و تاثیر آن بر زندگی مومنان اشاره شده است، افزود: در سوره صافات آیه ۵۰ خدا می‌فرماید: در بهشت فردی بهشتی رو به دیگران کرده و می‌گوید من در زمین دوستی داشتم که مدام به من می‌گفت که آیا تو واقعا به قیامت و خدا اعتقاد داری و واقعا دوباره انسان بعد از مرگ زنده می‌شود و اکنون شما از او خبری دارید.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی ادامه داد: بعد این فرد بهشتی بلند شده و خود به جستجوی دوستش می‌پردازد و او را در قعر جهنم مشاهده می‌کند و بعد رو به دوست خود کرده و می‌گوید به خدا قسم در دنیا کم مانده بود من نیز با حرفای تو کافر شده و اکنون مانند تو در جهنم بسوزم.

وی با اشاره به اینکه برخی دوستان انسان را از مسیر خدا دور کرده و او را به راه شیطان می‌کشانند، گفت: در این مورد خدا در سوره فرقان می‌فرماید: برخی افراد ظالم جهنمی در قیامت درحالی که دو دست خود را می‌جوند، می‌گویند که ای کاش با فلانی دوستی نمی‌کردم زیرا او در ظاهر ابراز دوستی کرد ولی در باطن وی یک شیطان بود که مرا از راه راست دور کرد.

امام جمعه ارومیه تاثیر دوستان را در تعیین مسیر زندگی افراد بسیار موثر خواند و عنوان کرد: شهید بهشتی با آن همه عظمت و جایگاهی که داشت طبق خاطره‌ای که خود نقل کرده هم‌نشینی با یک دوست در دوران دبیرستان او را با حوزه علمیه آشنا کرده و سبب تغییر زندگی‌اش شده است.

وی با اشاره به برخی از ویژگی‌های دوستان واقعی، بیان داشت: انسان نباید با هر فردی دوستی کند و حرف‌های خصوصی را به او بگوید بلکه دوست واقعی کسی است که باانصاف، مومن، خداترس بوده و انسان را از حرکت به سوی گناه بازدارد و خانواده فرد هم برای انتخاب وی به عنوان دوست خیلی مهم هستند.

مراسم جمع‌خوانی قرآن کریم هر روز ساعت ۱۸ تا ۱۹ همه روزه در ایام ماه مبارک رمضان با حضور قاریان بین‌المللی و حضور پرشور مردم در مصلی امام خمینی(ره) ارومیه برگزار می‌شود./۲۰۲/۹۳۶/ب۱

ارسال نظرات