۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۵۰۵۹۸۴
حجت الاسلام نقوی:

فلسفه درک شب قدر هجرت از بدی ها به خوبی ها است

مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: همه آن چه خداوند از انسان می خواهد و اصول شب زنده داری شب های قدر آن نکته است که بتوانیم از تمام بدی های موجود به سمت خوبی ها هجرت کنیم.
حجت الاسلام نقوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام ناصر نقوی، رییس مؤسسه سراج همدان در صبح امروز در آرامگاه بوعلی همدان با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) که فرمودند: اگر کسی دو شبانه روزش مساوی باشد، آن فرد مغبون است، گفت: مغبون به کسی گفته می شود که در معامله ای آن چنان ضررش زیاد است که تمام زندگی خود را باخته است و مثل آن به مانند کسی است که در تابستان گرم تمام دارایی او تکه یخی است که در هر حال آب شدن است و مشتری ندارد.

وی در ادامه گفت: مؤمن واقعی نباید دو لحظه اش همانند هم باشد زیرا که رشد و حرکت و تغییر و تحول در جهت میل به نیکی ها از ویژگی های بارز مؤمن واقعی است.

حجت الاسلام نقوی با اشاره به این که ما باید قدر لحظه لحظه های ماه مبارک رمضان را بدانیم، گفت: خداوند در عرصه های مختلف تمام زمینه ها را برای رشد انسان مؤمن فراهم کرده است که از جمله آن می توان به ماه مبارک رمضان اشاره کرد که از ابتدا تا انتها زمینه رشد و حرکت وجود دارد.

وی با بیان اینکه ماه رمضان آقای سال و شب قدر آقای ماه مبارک رمضان است، گفت: در شب های قدر رشد و تغییر، سرعت و ظرفیت حرکت چند برابر را دارد.

رییس مؤسسه سراج همدان در ادامه صحبت های خود، گفت: در این شب مغفرت و غفران الهی هزاران برابر می شود و اثرگذاری و استجابت دعا و عبادت در شب قدر سرعت بالایی دارد.

وی با اشاره به لزوم حرکت و پویایی مومنان اظهار کرد: در روز قیامت بیشترین سؤالی که از انسان می شود در مورد فعالیت او در این دنیا است و اگر فردی اهل حرکت نبوده است باید پاسخگوی این عدم پویایی باشد.

حجت الاسلام نقوی با بیان این مطلب که انتخاب الگو یکی از مهم ترین کارها است، گفت: یکی از مهم ترین اشتباهات ما این است که الگوی حرکتی ما باید در حال حرکت به سوی خوبی ها باشند و متوقف نشده باشد که اگر الگوی مورد نظر این ویژگی را داشته باشد جامعه ما نیز وضع بهتری پیدا می کند.

وی گفت: همان طور که اگر گندمی نتواند رشد کند اطراف خود را هم از بین خواهد برد، اما گندمی که در حال حرکت است؛ مرتب در حال زیاد شدن است، وضعیت انسان ها نیز همین طور است وجود افرادی در که حال رشد هستند برکتی است برای دیگر مخلوقات خداوند.

مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان در پایان بیان کرد: همه آن چه خداوند از انسان می خواهد و اصول شب زنده داری شب های قدر آن نکته است که بتوانیم از تمام بدی های موجود به سمت خوبی ها هجرت کنیم./۹۷۹/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات