۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۵۰۵۹۸۰
آیت الله موسوی جزایری:

ائمه احیا کننده مفاهیم واقعی قرآن در جامعه هستند

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به اینکه ائمه اطهار(ع) نسبت به خدا و دستورات حق باور و ایمان کامل دارند، گفت: امامان معصوم(ع) سبب هدایت بشریت به سوی خداوند و احیاکننده مفاهیم واقعی قرآن در جامعه هستند.
آیت الله موسوی جزایری

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان در شرح زیارت جامعه کبیره که از برنامه سحرخیزان پخش شد، با اشاره به عبارت «اِلَى اللَّهِ تَدْعُونَ» خاطرنشان کرد: انسان از طریق قرآن کریم و عترت پیامبر(ص) هدایت می شود؛ بنابراین امامان معصوم(ع) سبب هدایت بشریت به سوی خداوند هستند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به آیه «إِنَما اَنْتَ مُنْذِرٌ وَ لِکُلِ قَوْمٍ هادٍ» عنوان داشت: با توجه به این آیه، مفسر حقیقی قرآن لازمه رسیدن به درک حقیقی از کلام خداست. و ائمه اطهار (ع) زنده کننده مفاهیم واقعی قرآن در جامعه هستند.

امام جمعه اهواز در شرح «عَلَيْهِ تَدُلُّون»، اظهار داشت: امامان (ع) نه تنها با زبان بلکه با عمل و رفتار خود مردم را هدایت می کنند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با نقل روایت «هل النَّظَرُ إِلَى وَجْهِ الْعَالِمِ عِبَادَة» از امام صادق(ع)، بیان کرد: امام صادق(ع) در این باره پاسخ دادند که بله اما با این شرط که اگر به صورتش نگاه کنید یاد خداوند کنید و هر سخن که گویید به علم شما افزوده می شود و زندگی اش شما را به یاد آخرت می اندازد.

زعیم حوزه های علمیه خوزستان با اشاره به «بِهِ تُؤْمِنُونَ»، تصریح کرد: ائمه اطهار(ع) نسبت به خدا و دستورات حق باور و ایمان کامل دارند، رفتارها و اعمالشان تصدیق باورهای حق بود.

آیت الله موسوی جزایری در ادامه در بخش «وَ لَهُ تُسَلِّمُونَ»، اظهار داشت: عنوان اسلام از زمانی به وجود آمد که خداوند به ابراهیم(ع) عرض کرد: إذ قال له ربه أسلم قال أسلمت لرب العالمین.

وی با اشاره به آیات 101 تا 110 سوره صافات، خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن کریم می فرماید که حضرت ابراهیم(ع) در ماجرای ذبح فرزندش به طور کامل تسلیم امر خداوند شد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان همچنین درباره شب ۲۳ ماه مبارک رمضان، گفت: شخصی نزد پیامبر(ص) رفت و از او پرسید پرفضیلت ترین شب از شب های قدر کدام است که حضرت ختمی مرتبت(ص) پیامبر پاسخ داد شب بیست و سوم با فضیلت ترین و واردترین شب قدر است./9456/۱۰۱/ب2

ارسال نظرات