۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۵۰۵۹۷۵
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تأکید کرد؛

ضرورت ساماندهی و جمع‌آوری زکات فطره در عید فطر

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: حسینیه‌ها، صندوق‌ها و خیریه‌ها باید در زمینه جمع‌آوری زکات فطره نظم و انضباط داشته باشند و تا زکات به‌خوبی جمع‌آوری شده و به‌ سرعت دست نیازمندان برسد.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست شورای زکات استان با اشاره به اهمیت زکات در آموزه‌های قرآنی، اظهار کرد: زکات موضوع مهمی در نگاه اسلام است؛ به‌گونه‌ای که هر جا در قرآن بحث زکات مطرح شده در کنار نماز آمده است.

وی با بیان اینکه نماز و زکات دوگانه به‌هم‌پیوسته هستند که این موضوع نشان‌دهنده بُعد عبادی زکات است، ادامه داد: همان‌گونه که باید در نماز قصد قربت داشته باشیم تا قبول شود در زکات هم باید قصد تقرب الی الله داشته باشیم؛ بنابراین زکات امر مالی صرف نیست بلکه امر مالی و عبادی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: زکات می‌تواند خلأهای زیادی را در جامعه دینی برطرف کرده و نیازمندی‌های مهم اقتصادی اقشار محروم جامعه را پاسخ دهد.

رییس شورای زکات استان خراسان شمالی تصریح کرد: زکات باید گره‌گشای نیازمندان و محرومان باشد؛ از این‌ رو اسلام مصرف زکات را به سمت پر کردن خلأهای اقتصادی جامعه برده است.

وی با بیان اینکه هم جایگاه و هم مصارف زکات در قرآن مشخص شده و آیات گوناگون و هشدارهای مختلفی هم در مورد زکات آمده است، خاطرنشان کرد: باید به موضوع زکات به‌عنوان تکلیف دینی و عبادی نگاه کنیم نه اینکه زکات صرفاً جمع کردن مال و مصرف کردن آن باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: خوشبختانه چند سالی است که با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب شورای زکات کشور تشکیل شده و در رأس این شورا فقیه و مجتهدی قرار گرفته تا در زمینه جمع‌آوری و مصرف زکات نظارت کند.

وی با تأکید بر اینکه باید در جمع‌آوری زکات نظم و انسجام باشد، افزود: در خراسان شمالی زکات فطره از سوی سه مرکز کمیته امداد، بهزیستی و دفتر امام جمعه در بین فقرا و نیازمندان توزیع می‌شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی افزود: حسینیه‌ها و صندوق‌ها و خیریه‌ها باید در زمینه جمع‌آوری زکات فطره نظم و انضباط داشته باشند و کارها به‌ صورت سامانمند و با حساب و کتاب صورت گیرد تا زکات به‌خوبی جمع‌آوری شده و به‌سرعت به دست نیازمندان برسد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در خاتمه اظهار داشت: میزان فطره امسال هم پس از بررسی قیمت گندم در بازار تعیین شده و به اطلاع عموم می‌رسد./9314/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات