۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۵۰۵۹۶۲
حجت الاسلام فرحزاد:

خودبرتربینی و رضایت از خود نشانه انحراف است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه رضایت از خود بزرگترین گناه محسوب می شود، گفت: فردی که بگوید من هیچ گناهی ندارم و انسان خوبی هستم منحرف شده است.
حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حبیب الله فرحزاد استاد حوزه علمیه قم سحرگاه در مراسم احیای شب قدر که در مجتمع امام خمینی(ره) قم برگزار شد با اشاره به لزوم امیدواری به خدا برای حل مشکلات و بخشش گناهان اظهار داشت: وقتی پدری یا دوستی صمیمی ما را به میهمانی دعوت می کند حتما در خانه خود را به روی ما باز می کند؛ حال چطور ممکن است خدایی که خودش ما را دعوت کرده وخالق زمین و آسمان است جواب ما را ندهد.

وی تأکید کرد: در این شب های ماه مبارک رمضان حقیقتا درهای رحمت الهی باز است، تا جایی که خداوند در شب های قدر یک سوره قرآن نازل کرده است، بنابراین هرکس این شب را با دعا، نیایش، تلاوت قرآن و شب زنده داری به آخر برساند سود کرده است.

حجت الاسلام فرحزاد با بیان اینکه رضایت انسان از خودش بزرگترین گناه محسوب می شود، ابراز داشت: اینکه فردی بگوید من هیچ گناهی ندارم و انسان خوبی هستم قطعا نشانه انحراف اوست، چراکه وقتی مولای متقیان در دعای کمیل ناله سر می دهد که «ظلمت نفسی» ما چه باید بگوییم؛ قطعا دستمان خالی است و روسیاهیم ولی خدا دوست دارد که ما به سوی او برگردیم.

وی ادامه داد: پیامبرگرامی اسلام در روایتی می فرماید: «هیچ عملی نزد خدا محبوب تر از توبه انسان تائب نیست» و خود خدا نیز در حدیثی قدسی می گوید: «برای من ناله انسان گنهکار از تسبیح عابد ارزش بیشتری دارد»؛ چراکه گاهی برخی عابدان دل خوش به ذکر و دعای خود هستند ولی انسان های گنهکار خودشان را بدترین افراد روی زمین می دانند و هیچ پناهی غیر خدا ندارند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه باید در شب های قدر و روز و شب های دیگر ماه مبارک رمضان سعی کنیم درهای جهنم را به روی خودمان باز نکنیم، تأکید کرد: جوانان عزیز ما بدانند دوست ناباب آتش جهنم است، چراکه غالب انسان های منحرف و جوانانی که امروز در گوشه زندان ها هستند فریب دشمنانی دوست نما را خوده اند، بنابراین باید هرطور که می توانید سراغ دوست ناباب و نامحرم را خط بکشید تا بتوانید خدایی بشوید.

وی با تأکید بر اینکه تندی و بدرفتاری با والدین نیز آتش جهنم را در پی دارد، خاطرنشان کرد: آیات و روایات ما برای پدر و مادر حق مطلق قائل شده است، تا جایی که تفاوتی میان پدر و مادر کافر، گنه کار و حتی دشمن اهل بیت(ع) در لزوم احترام بیان نشده است.

وی در پایان یادآور شد: شب ها و روزهای ماه رمضان ایام ارتباط با خدا و ولی خدا است، بنابراین همانطور که خداوند و اولیاء الهی به فکر بندگان و شیعیان هستند، ما نیز باید تلاش کنیم به صورتی که می توانیم رشته اتصال خودمان را با آنها قطع نکنیم و رضایت امام زمان(عج) را به دست بیاوریم./1330/پ۲۰۲/ی

 

ارسال نظرات