۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹
کد خبر: ۵۰۵۹۵۰
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تشریح کرد؛

سه ویژگی خدمت رسانی به مردم در کلام امیرمؤمنان

آیت الله سلیمانی کوچک شمردن خدمت به مردم، خدمت پنهانی و تسریع در انجام خدمت را سه ویژگی برای خدمت به جامعه در کلام امیرمؤمنان(ع) معرفی کرد.
آیت الله سلیمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی در برنامه ماه نشان که سحرگاهان از شبکه هامون پخش شد، با اشاره به اینکه شب 23 رمضان به احتمال قوی تر، شب قدر است، گفت: در این شب ضروری است که توجه بیشتری داشته باشیم برای درک فیوضات شب قدر که برابر با هزار ماه عبادت است؛ بنابراین نه تنها نباید این شب را رایگان از دست بدهیم، بلکه باید نسبت به بیدار ماندن و زمزمه ادعیه های وارد شده در این شب اهتمام بیشتری بورزیم.

امام جمعه زاهدان بهترین و بزرگترین کارها در جامعه را خدمت به مردم معرفی کرد و اظهار داشت: امیرمؤمنان می فرمایند در خدمت به مردم باید سه ویژگی را رعایت کنیم؛ نخستین آن ویژگی ها «کوچک شمردن خدمت خودمان به مردم» است تا خدا آن خدمت را با عظمت قرار دهد.

وی ادامه داد: امام راحل فرمودند که اگر بخواهند به من رهبر و خادم بگویند، من به خادم راضی ترم تا رهبر؛ بنابراین ضروری است مسؤولان روحیه خدمت به مردم را با همه وجودشان دارا باشند.

آیت الله سلیمانی دومین ویژگی خدمت به مردم را «خدمت پنهانی» دانست و عنوان کرد: خدمتی که برای مردم انجام می دهیم باید میان خودمان و خدایمان باقی بماند تا ریا نشده و به ظاهرنمایی ختم نشود.

شیطان برای مانع تراشی در کمین است

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان سومین ویژگی خدمت به مردم را اینگونه توصیف کرد: خدمت به مردم باید زود انجام گیرد تا مانعی بر سر راه آن سبز نشود؛ شیطان در کمین است و اگر خدمت را به تأخیر بیفکنیم، تمام تلاش خود را می کند تا مانع انجام کار خیر شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در ماه مبارک رمضان باید سیره و سبک زندگی امیرمؤمنن علی(ع) را به خوبی بشناسیم و با همه وجودمان عامل به این سیره و روش باشیم./841/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات