۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸
کد خبر: ۵۰۵۹۴۹
عضو مجلس خبرگان:

ارزش های بزرگ معنوی، فرزندان جان برکف نظام را عاشق و پاکباز کرده است

آیت الله سلیمانی گفت: امروزه برخی افراد کوتاه نظر، فرزندان جان بر کف نظام را دیوانه خطاب می کنند؛ اینها باید بدانند که این فرزندان نظام جمهوری، عاشق و پاکباز بوده و پشت رشادت های آنها ارزش های معنوی بزرگی وجود دارد.
آیت الله سلیمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی در مراسم شب قدر که در مصلای قدس با حضور پرشور مردم ولایتمدار زاهدان برگزار شد، با اشاره به اینکه شب 23 رمضان به احتمال قوی تر، شب قدر است، گفت: در این شب ضروری است که توجه بیشتری داشته باشیم برای درک فیوضات شب قدر که برابر با هزار ماه عبادت است.

شب ۲۳ رمضان احتمال بیشتری برای شب قدر بودن دارد

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: پیشوایان دینی ما فرموده اند که در چنین شبی حضرت زهرا(س) مانند روز قبل(یعنی 22 رمضان) فرزندان را به خوابیدن وامی داشت و غذای افطاری کمتر می خوراند تا شب 23 رمضان را درک کنند.

وی افزود: شخصی به پیامبر اکرم(ص) عرض کرد «من دور از مدینه هستم و نمی توانم هر سه شب را به مدینه برای احیای شب قدر بیایم، کدام شب خود را برسانم بهتر است»، حضرت(ص) فرمود «اگر نمی توانی هر سه شب را بیایی، شب 23 رمضان برای احیای شب قدر خود را برسان»؛ این روایات همه و همه دلیل بر قوی تر بودن احتمال شب قدر در شب بیست و سوم است.

شیعیان از دیدگاه امام صادق سه دسته اند

آیت الله سلیمانی با اشاره به حدیث امام صادق(ع) شیعیان را سه گروه معرفی کرد و اظهار داشت: گروه اول شیعه نام هستند؛ یعنی اسم شیعه را یدک می کشند، اما از رسم شیعه چیزی نمی دانند؛ اینها از اسم اهل بیت(ع) سوء استفاده می کنند تا نانی برای خوردن پیدا کنند و زندگی خود را بچرخانند، مانند کسانی که در جلسات مداحی برای گرم کردن مجلس یک مداح، به صورت غیر واقعی گریه می کنند و در قبال آن مبالغی دریافت می کنند.

عضو مجلس خبرگان با بیان اینکه دومین گروه شیعیان کسانی هستند که مانند شیشه صاف و پاکند، اما زود می شکنند و از مقاومت دست می کشند، عنوان کرد: مثال بارز اینگونه افراد کسانی هستند که با دیدن چند ناامنی در شهر و دیارشان، آنجا را ترک می کنند و به شهرهای دیگر مهاجرت می کنند.

وی سومین گروه شیعیان را از دیدگاه امام صادق(ع) اینگونه توصیف کرد: اینها بسان طلای قرمز هستند که هرچه در آتش بمانند، ناب تر و زیباتر می شوند، مانند مردم شریف که در مناطق ناامن زندگی می کنند و این ناامنی ها، تهدیدها و عملیات های تروریستی، آنها را از شرکت در مراسم های مذهبی باز نمی دارد و همواره پای اعتقادات خود ایستاده اند.

آیت الله سلیمانی خاطرنشان کرد: امروزه برخی افراد کوتاه نظر، فرزندان جان بر کف نظام را دیوانه خطاب می کنند؛ اینها باید بدانند که همه چیز را با عقل محاسبه نمی کنند و این فرزندان نظام جمهوری، عاشق و پاکباز هستند و پشت رشادت های آنها ارزش های معنوی بزرگی وجود دارد که بخاطر آن از زندگی خود می گذرند.

امام جمعه زاهدان با اشاره به دستگیری گروهک تروریستی در قصرقند ایرانشهر، ابراز داشت: آیا افرادی که برای دفاع از این مرز و بوم به مقابله با تروریست ها می پردازند، صرفاً برای دریافت حقوق این کار را انجام می دهند؟؛ اینگونه رشادت ها چیزی جز عاشقی و پاکبازی نیست و نخواهد بود.

سه صفت برجسته شیعیان در کلام امام صادق(ع)

وی به تبیین سه صفت شیعیان حقیقی در کلام امام صادق(ع) پرداخت و بیان کرد: یکی از برجسته ترین صفات شیعیان این است که اهل سر و صدا و داد و فریاد نیستند؛ یعنی کار خود را ریا نمی کنند، مانند بسیاری از افرادی که در جبهه حضور فعالانه داشتند، اما هم اکنون اسم و رسمی از آنها موجود نیست و بی سروصدا در حال زندگی هستند.

آیت الله سلیمانی دومین صفت شیعیان حقیقی را اینگونه معرفی کرد: یک شیعه بار خود را بر دوش دیگری نمی گذارد؛ به این معنا که درآمد نامشروع ندارد، هرآنچه که دارد، حاصل دسترنج خودش است، از زیر بار مسؤولیت هیچگاه سرباز نمی زند و همواره با جان و دل پای کار هستند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه برخی افراد در کویت، قطر، دبی، مشهد و غیره کاخ های مجلل دارند، تصریح کرد: اینها با درآمد معمولی به دست نمی آید، به یقین این همه اموال با درآمدهای نامشروع مانند قاچاق یک محموله بزرگ مواد مخدر کسب شده است.

وی به سومین صفت شیعیان حقیقی اشاره کرد و گفت: شیعیان حقیقی در حق اهل بیت(ع) غلو نمی کنند؛ یعنی صفات خدا یا کار خدا را به ایشان نسبت نمی دهند و همواره برای استجابت دعاهایشان، اهل بیت(ع) را واسطه قرار می دهند.

آیت الله سلیمانی درپایان با بیان اینکه عفو و بخشش را از دیدگاه امیرالمؤمنین(ع) نزدیک ترین مرتبه به تقوا دانست و اظهار داشت: برخی افراد هستند که بخاطر مبالغی اندک در زندان به سر می برند؛ بنابراین یک شیعه باید صفت بخشش را در وجود خود نهادینه کند تا بسیاری از مشکلات جامعه حل شود./841/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات