۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۵۰۵۹۴۸
حجت الاسلام والمسلمین کازرونی:

کار بدون معرفت به سرانجام نمی رسد

نماینده مردم البرز در خبرگان با بیان این که همت و اراده انسان امری بسیار مهمی به شمار می رود، گفت: حجم سنگین کار خوب است اما به شرطی که با معرفت باشد.
حجت الاسلام والمسلمین کازرونی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محسن کازرونی نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری سحرگاه امروز در برنامه کوی محبت که از شبکه دوم سیما پخش شد، با اشاره به روایتی از امام حسین(ع) گفت: حضرت می فرمایند برخی گناهان هستند که آتش آن ها در جهنم پایان نمی پذیرد که یکی از آن ها مشرک شدن و شریک قائل شدن برای خداوند است.

وی افزود: گناه دیگری که در این زمینه بیان شده آزار و اذیت پدر و مادر است که انسان باید از این فرصت های ناب استفاده کرده و آن ها را از خود راضی کند، نفرین و رنجش پدر و مادر از گناهانی است که آتش جهنم آن تمام نمی شود.

عضو هیأت امنای کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان این که خداوند که انسانی بدگویی مظلومی را انجام دهد که برای او دردسرساز شود را نمی بخشد، اظهار داشت: مورد دیگری که بخشیده نمی شود قتل نفس و کشتن انسان بی گناه است، مورد دیگر این است که کسی گناهی را انجام دهد و آن را پای خداوند بگذارد.

وی ادامه داد: خداوند به انسان اختیار داده و او می تواند به سمت خوبی ها یا بدی ها برود؛ انسان همواره باید از فرصت های نابی همانند ماه مبارک رمضان و شب های قدر که خداوند برای او فراهم کرده نهایت استفاده را ببرد و ضمن انجام توبه مسیر مورد رضایت خداوند را در پیش بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین کازرونی با بیان این که خیر دنیا و آخرت در احترام گذاشتن و تکریم والدین است، ابراز داشت: بهترین وسیله رضایت خداوند راضی نگه داشتن پدر و مادر است و انسان باید با توسل به اهل بیت(ع) مسیر زندگی خود را اصلاح کند.

وی عنوان کرد: همت و اراده انسان امری بسیار مهمی به شمار می رود، حجم سنگین کار خوب است اما به شرطی که با معرفت باشد، گاهی کار کوچک با معرفت نتایج بسیاری دارد اما حجم سنگین کارها بدون معرفت اثری نخواهد داشت.

نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت توسل به اهل بیت(ع) و ضرورت توجه به زیارت امام حسین(ع) خاطرنشان کرد: انسان می تواند با حضور قلب حتی از راهی دور زائر سیدالشهدا باشد، در روایت آمده که خدا میزبان زائران حسین(ع) در قیامت خواهد بود، انسان باید توسل کند و ائمه طاهرین(ع) را واسطه قرار دهند./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات