۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۷
کد خبر: ۵۰۵۹۱۳
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جماعات آذربایجان‌غربی:

شرط معرفت، پیروی از سخنان اهل بیت است

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جماعات آذربایجان‌غربی گفت: شرط معرفت پیروی از سخنان اهل بیت(ع) و عمل کردن به فرمایشات آنان است و در این شب‌های قدر که سرنوشت‌ها رقم می‌خورد همه باید بهترین تصمیم خود مبنی بر تقرب به سوی خدا را با توسل به اهل بیت(ع) بگیریم.
اهل بیت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت‌الاسلام کریم حسین‌خانی امروز در مراسم جمع‌خوانی قرآن کریم که در مصلای امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: همانگونه که پیامبر(ص) فرمودند: هر کس به اهل بیت(ع) و قرآن متوسل شود رستگار می‌شود، این امری تضمین شده بوده و تا جایی که ما انسان‌ها این دو را دستاویز خویش در زندگی قرار دهیم هدایت یافته و رستگار می‌شویم.

وی افزود: در این شب‌های قدر که همه قرآن به سر می‌نهیم، بهتر است در کنار توسل و تدبر در آیات قرآن کریم به زندگی و سخنان اهل بیت(ع) که مفسران واقعی قرآن هستند، نیز دقت کرده و زندگی آنان را چراغ راه خود قرار دهیم.

حجت‌الاسلام حسین‌خانی ادامه داد: خداوند در قرآن شرط طهارت را برای مسح قرآن لازم و واجب دانسته و منظور از این طهارت علاوه بر پاکی ظاهری پاکی باطنی نیز بوده و انسان برای انس با قرآن باید از گناه دوری جسته تا قرآن به طور عمیق در دل و جان وی اثر نهد.

وی خاطرنشان کرد: در واقع هرکس می‌خواهد با قرآن رابطه داشته باشد باید اول طلب توبه و استغفار کرده و معصیت‌ها را از دل خود بزداید تا باطن و وجودش تبدیل به نور گشته و قلبش با قرآن زینت یابد.

حجت‌الاسلام حسین‌خانی تصریح کرد: در دنیای امروز افرادی هستند که مانند همه مردم قرآن به سر می‌گذارند ولی در عمل اعتقادی به آن نداشته و دست به کشتار افراد بی‌گناه می‌زنند و مثل این افراد مثل همان افرادی است که به دستور عمروعاص قرآن بر سر نیزه کردند و حضرت علی(ع) در مورد آن قرآن‌ها فرمود: اینها قرآن نبوده بلکه پاره‌ای کاغذ هستند.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) که اهل بیت(ع) را ثقل اصغر و عدل قرآنی معرفی می‌کند، گفت: قرآن و اهل بیت(ع) به مثابه دو کفه ترازو هستند و در قیامت همانگونه که قرآن از در مورد نحوه برخورد ما با خودش و عمل کردن به دستوراتش سوال و بازخواست می‌کند اهل بیت(ع) هم نیز سوال و بازخواست خواهند کرد.

حجت‌الاسلام حسین‌خانی با بیان اینکه هرکسی که امام زمان خود را نشناسد اگر هر چقدر هم اعمال نیک داشته باشد به صور فرد جاهل مرده است، عنوان کرد: شرط معرفت ۱۴ معصوم(ع) تنها هم‌زبانی و هم‌نشینی نیست چه بسا افراد بسیاری که همسایه و هم‌نشین این بزرگواران بودند ولی در نهایت روبه‌روی امامان(ع) ایستاده و آنان را به شهادت رساندند.

وی اضافه کرد: شرط معرفت پیروی از سخنان اهل بیت(ع) و عمل کردن به فرمایشات آنان است و در این شب‌های قدر که سرنوشت‌ها رقم می‌خورد همه باید بهترین تصمیم خود مبنی بر تقرب به سوی خدا را با توسل به اهل بیت(ع) بگیرند تا خدا درهای رحمت را به سوی آنان گشوده و همه را هدایت کند./۹۳۶/۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات