۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۵۰۵۸۳۰
نماینده ولی فقیه در ایلام:

صدیقه کبری کاملترین الگو برای زنان است

نماینده ولی فقیه در ایلام گفت: زنان ما اگر امروز حضرت زینب(س) و فاطمه زهرا(س) را الگوی خود قرار دهند به کمال واقعی یک زن دست پیدا می کنند و در جامعه امروز ما چون الگوهای متزلزلی برای زنان انتخاب می شود آنها دچار یک نوع انحراف می شوند و رو به سوی فرهنگ های غربی و بیگانه می آورند.
حجت الاسلام والمسلمین لطفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، امروز و در ادامه کلاس های تفسیر قرآن در مسجد جامع این شهر اظهار داشت: زن و مرد اگر بخواهند حیثیت اجتماعی خود را حفظ کنند باید حجاب اسلامی را رعایت کنند.

وی افزود: هویت زن مسلمان و ارزش والای زن باید مورد توجه قرار بگیرد، اگر ارزش و حرمت زن حفظ نشود در محیط سیاسی، فرهنگی و اقتصادی دچار مشکل خواهد شد و زنی که در اجتماع مشکل داشته باشد در محیط خانواده هم که محل امن و آسایش است مورد ستم قرار خواهد گرفت.

امام جمعه ایلام تاکید کرد: امروزه با دعوت زنان ما به سوی فرهنگ های غربی و بیگانه آنها را از مسیر اسلام و حفظ کرامت آنها دور نگه داشته اند و باید تلاش و تبلیغات زیادی انجام دهیم که زنان ما به ارزش و جایگاه واقعی خود پی ببرند و خود را با بی حجابی در معرض دید هوسرانان و مریض دلان قرار ندهند. این گوهر انسانی در زن و مرد باید رشد پیدا کند. باید مسائل ارزشی را در جامعه رواج یابد که با این همه طلاق و مختل شدن کانون خانواده روبرو نشویم.

وی خاطر نشان کرد: زنان ما اگر امروز حضرت زینب(س) و فاطمه زهرا(س) را الگوی خود قرار دهند به کمال واقعی یک زن دست پیدا می کنند و در جامعه امروز ما چون الگوهای متزلزلی برای زنان انتخاب می شود آنها دچار یک نوع انحراف می شوند و روبه سوی فرهنگ های غربی و بیگانه می آورند.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه دشمن های غربی ما همیشه اسلام و ایران را یک خطر جدی برای خود می دانستند، گفت: دشمنان از طریق سلطه فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی زنان را در یک آزمایش تاریخی قرار می دهند و آن دگرگون کردن عفاف و حجاب در زنها بود و چه بسا ما زنانی داریم که نماز و روزه می گیرند و واجبات دینی را به جا می آورند اما آن حجابی که مورد نظر اسلام و شرع است را کامل رعایت نمی کنند چون الگوی مشخص قرآنی را برای حفظ کرامت و ارزش انسانی خود انتخاب نکرده اند.

وی با اشاره به کلام مقام معظم رهبری تصریح کرد: معظم له می فرمایند؛ اگر جامعه اسلامی بتواند زنان را با الگوی اسلامی تربیت کند، آن وقت زن به مقام شامخ حقیقی خود نایل می آید.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی در پایان عنوان داشت: اسلام به مساله عفاف زن اهمیت ویژه ای می دهد، البته عفاف برای مرد هم مهم است و عفاف فقط ویژه زنان نیست، مردان ما هم باید عفیف باشند. اما به خاطر ظرافت زن عفت زن مهمتر است./۸۷۹/۲۰۲/ب۱

 

ارسال نظرات