۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۶
کد خبر: ۵۰۵۶۸۷
آیت الله سلیمانی:

وصیتنامه امیرمؤمنان رهنمونی به سوی سعادت ابدی است

امام جمعه زاهدان گفت: اگر توحید و نبوت را از دست بدهیم و نتوانیم از آنها تعریف درستی داشته باشیم به یقین نگون بخت خواهیم شد.
آیت الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی امام جمعه زاهدان در همایش سوگواران علوی که عصر امروز به مناسبت شهادت امیرمؤمنان(ع) در حسینیه اعظم سیستانی ها برگزار شد، با اشاره به وصیت نامه حضرت علی(ع) گفت: در این وصیتنامه به ما نحوه سخن گفتن با دیگران، آموزش داده شده است.

ضرورت پایبندی به توحید و نبوت در کلام امیرمؤمنان

امام جمعه زاهدان با بیان بخشی از وصیتنامه امام علی(ع) اظهار داشت: در ابتدای این وصیت از ما خواسته شده که هیچ چیزی را شریک خدا قرار نداده و سنت محمد(ص) را تباه نسازیم؛ این دو ستون محکم دین را برپا دارید و این دو چراغ را روشن نگاه دارید تا در نتیجه، توبیخ از شما دور باشد.

وی افزود: اگر توحید و نبوت را از دست بدهیم و نتوانیم از آنها تعریف درستی داشته باشیم به یقین نگون بخت خواهیم شد.

وصیتنامه امیرمؤمنان نقش راهنما به سوی سعادت ابدی دارد

آیت الله سلیمانی با اشاره به اینکه امیرالمؤمنین(ع) حقایق را در وصیتنامه خود بیان کرده است تا ما همه آنها را در زندگی خودمان به ورطه عمل بکشانیم، عنوان داشت: با توجه به رفتار کریمانه حضرت علی(ع) درباره سرنوشت قاتلشان بعد از خودشان در می یابیم که یک شیعه باید اهل عفو و گذشت باشد تا مورد رحمت و عنایت بیکران ذات باری تعالی قرار گیرد.

ریا، اعمال را نابود می کند

امام جمعه زاهدان با بیان اینکه همه اعمال انسان باید برای خداوند و خالصانه باشد، ابراز داشت: با توجه به روایات درمی یابیم که هر آنچه انسان خالصانه به درگاه خداوند ارسال کند، ذخیره قیامت انسان می شود و آن عمل را به صورت کامل نزد خداوند خواهد یافت، اما اگر برعکس انسان یک عمل را خالصانه انجام ندهد به یقین اجر و مزد آن هم از بین خواهد رفت.

وی در پایان با اشاره به بخشی از وصیتمنامه امیرمؤمنان(ع) «اعلموا اءن یسیر الریاء شرک» بیان کرد: انسان باید همیشه از ریاکاری پرهیز کند و بداند که این عمل مذموم هرچند هم که کم باشد شرک به خداوند است؛ بنابراین زیبنده نیست که یک شیعه دچار خودنمایی و ریاکاری باشد./841/۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات