۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۲
کد خبر: ۵۰۵۶۸۵
با حضور آیت الله سلیمانی برگزار شد؛

همایش سوگواران علوی و طرح ملی تلاوت قرآن کریم نوجوانان

همایش سوگواران علوی و طرح ملی تلاوت قرآن کریم نوجوانان عصر امروز با حضور آیت الله سلیمانی، فضلا و اساتید حوزه، جمعی از قاریان نوجوان و مردم ولایتمدار زاهدان در حسینیه اعظم سیستانی ها برگزار شد.
حسینیه اعظم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، همایش سوگواران علوی و طرح ملی تلاوت قرآن کریم نوجوانان 8 تا 14 سال، عصر امروز با حضور آیت الله سلیمانی، فضلا و اساتید حوزه، جمعی از قاریان نوجوان از مؤسسه جامعة القرآن الکریم و اهل بیت(ع) و مردم ولایتمدار زاهدان در حسینیه اعظم سیستانی ها برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در ابتدای این جلسه چند تن از قاریان قرآن کریم به قرائت قرآن کریم پرداختند که مسعود فولادی، علیرضا کیخا و آقای غزنوی از جمله قاریان برجسته مؤسسه جامعة القرآن الکریم و اهل بیت(ع) بودند.

آیت الله سلیمانی در این جلسه با اشاره به اینکه امیرمؤمنان(ع) حقایق را در وصیت نامه خود بیان کرده است تا ما همه آنها را در زندگی خودمان به ورطه عمل بکشانیم، عنوان داشت: با توجه به رفتار کریمانه حضرت(ع) درباره سرنوشت قاتلشان بعد از خودشان در می یابیم که یک شیعه باید اهل عفو و گذشت باشد تا مورد رحمت و عنایت بیکران ذات باری تعالی قرار گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه همه اعمال انسان  باید برای خداوند و خالصانه باشد، ابراز داشت: با توجه به روایات درمی یابیم که هر آنچه انسان خالصانه به درگاه خداوند ارسال کند، ذخیره قیامت انسان می شود و آن عمل را به صورت کامل نزد خداوند خواهد یافت، اما اگر برعکس انسان یک عمل را خالصانه انجام ندهد به یقین اجر و مزد آن هم از بین خواهد رفت.

وی در پایان با اشاره به بخشی از وصیت منامه امیرمؤمنان(ع) «اعلموا اءن یسیر الریاء شرک»، بیان کرد: انسان باید همیشه از ریاکاری پرهیز کند و بداند که این عمل مذموم هرپند هم که کم باشد شرک به خداوند است؛ بنابراین زیبنده نیست که یک شیعه دچار خودنمایی و ریاکاری باشد.

گفتنی است، مهدی یوسف نسب در این جلسه به ابتهال خوانی و یوسف ارجونی در انتها با نوای گرم خود به مدیحه سرایی پرداخت./841/۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات