۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۵۰۵۶۴۰
نماینده ولی فقیه در استان سمنان:

ترویج سیره علوی مانع شیوع انحرافات می‌شود

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با تأکید بر اینکه باید سیره علوی در بین جوانان ایران اسلامی ترویج یابد، گفت: این رسالت واجب دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغی در این برهه حساس از کشور است.
نماینده ولی فقیه در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری رسا از سمنان، آیت‌الله سید محمد شاهچراغی در خطبه‌های واپسین نماز جمعه خردادماه ۹۶ در مصلای امام خمینی(ره) سمنان، ضمن اشاره به سالروز شهادت امام علی(ع) و ضرورت ترویج سیره علوی در جامعه، بیان کرد: امروز جوانان ما با هجمه سنگین دشمنان رو به رو هستند لیکن دستگاه‌های فرهنگی از فرصت شب‌های قدر بهره‌ جویند تا در ترویج سیره علوی به‌ ویژه بین اقشار جوان، موفق عمل کنند.

وی افزود: برماست که امروز سیره علوی را به جوانان و آینده‌سازان ایران اسلامی بشناسانیم و بر این اساس است که تأکید می‌کنیم در این شب‌ها باید امام‌شناسی ترویج شود لیکن امیدواریم دستگاه‌های نظارتی، فرهنگی، تصمیم سازی، خدماتی و تبلیغی بر این اصل تکیه داشته باشند.

300 آیه قرآن در شأن علی(ع) نازل شده است

امام‌جمعه سمنان با تأکید بر ضرورت دوری از غلو و همچنین ناراستی‌های تاریخی و علمی، بیان کرد: شناخت سیره علوی نیز مانند هر پدیده دینی دیگر باید در مسیر صحیح خود صورت پذیرد و این مهم راه‌های مختلفی دارد که نخستین آن‌ها معرفت، بصیرت و شناخت است.

آیت‌الله شاهچراغی با بیان اینکه سیره علوی بارها و بارها در احادیث مورد تأکید قرارگرفته و بایستی الگوی تمام ما باشد، بیان کرد: رسول خدا(ص)، شاگرد خود علی(ع) را خوب معرفی کردند و ۳۰۰ آیه در قرآن در شأن امام علی (ع) بوده که این امری ارزشمند و بسیار نادر است لذا باید سیره علوی به الگویی همگانی در جامعه تبدیل شود.

وی افزود: برای مثال می‌بینیم که خدای متعال در آیه رأفت به سیره علی(ع) اشاره مستقیم دارد و به این مضمون مبارک بازمی‌گردد که جان خود را برای حفظ جان رسول خدا (ص) باخدا معامله کرد، این امر را نباید کوچک شمارد چراکه علی(ع) با علم بر اینکه مردان شمشیر به دست عرب برای کشتن رسول‌الله(ع) می‌آیند در بستر ایشان خوابید که نشان از شجاعت و آماده‌به‌خدمت بودن آن حضرت درباره اسلام است تا جایی که فرشتگان این اقدام علی (ع) را مایه مباهات دانستند و به وجود چنین بنده‌ای فخر کردند.

شیعه علی(ع) بودن افتخار بزرگ ما است

امام‌جمعه سمنان بابیان اینکه ما باید به داشتن ولایت علی(ع) افتخار کنیم، تأکید کرد: ترویج سیره علوی قطعاً جلوی انحرافات را می‌گیرد از سوی دیگر از همه مسئولان می‌خواهیم تا سیره آن حضرت را مدنظر کارهای خود قرار دهند.

آیت‌الله شاهچراغی در دیگر بخش سخنان خود ادامه داد: خوشبختانه سند ذلت‌بار۲۰۳۰ از سوی دولت ملغی اعلام شد تا ایران اسلامی با دست خود راه نفوذ بیگانگان را بر فرهنگ و ذهن جوانان، باز نکند.

وی با اشاره به دیدار روز گذشته مقام معظم رهبری با سران سه قوه، بیان کرد: مردم باید از معظم له تشکر کنند که با هوشیاری جلوی اجرایی شدن سند را گرفتند و لغو این سند ننگین برای همیشه اعلام شد تا این نیز درس عبرتی برای دولتمردان شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان در پایان مردم را به حضور در راهپیمایی بزرگ روز قدس دعوت کرد و گفت: قدس، روز برائت از ظالمانی است که هر کاری را برای نابودی اسلام و مسلمانان انجام داده‌اند از سوی دیگر با توجه به اقدامات تروریستی روزهای اخیر، حضور یکپارچه مردم می‌تواند مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان و دشمنان باشد./977/۱۰۱/ب2

ارسال نظرات