۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۵۰۵۵۹۰
رییس دانشکده الهیات دانشگاه امام صادق:

حقیقت اسماء الهی در قلب ائمه معصومین است

رییس دانشکده الهیات دانشگاه امام صادق(ع) گفت: خداوند حقیقت اسماء الهی را در قلب ائمه معصومین(ع) قرار داده است، علت ارادت خداوند به بندگان ولایت ائمه معصومین(ع) است.
حجت الاسلام حسینعلی سعدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حسینعلی سعدی، رییس دانشکده الهیات دانشگاه امام صادق(ع) بامداد جمعه 26 خرداد به مناسبت لیالی قدر در مسجد دانشگاه امام صادق(ع) به سخنرانی پرداخت و گفت: در این شب عزیز هزار بار اسماء خداوند را صدا زدیم و درخواست عبور از آتش جهنم کردیم.

وی افزود: امام صادق(ع) می فرمایند: ولایت ائمه معصومین(ع) نجات‌بخش انسان از آتش جهنم است.

حجت‌الاسلام سعدی درباره ارتباط ولایت ائمه معصومین(ع) و اسماء الهی با یکدیگر، عنوان کرد: خداوند حقیقت اسماء الهی را به ائمه معصومین(ع) هدیه کرده است حقیقتی که حتی ملائک نیز ظرفیت دریافت آن را نداشتند.

رییس دانشکده الهیات دانشگاه امام صادق(ع) افزود: بعد از خلقت انسان، آدم فقط خبر دهنده آن حقیقت بود و خود معلم نبود معلم این حقایق ائمه معصومین(ع) بودند.

وی با بیان اینکه ظرفیت ائمه معصومین(ع) به عنوان حجت خدا بسیار ممتاز است، ابراز کرد: مقام امامت فوق‌العاده رفیع است، ملائکه هر کدام یک ظرفیت یا یک مقام و جایگاه دارند اما حجت‌ خدا تمام مقامات را با هم دارد.

حجت‌الاسلام سعدی افزود: پیامبر(ص) حقیقت بزرگترین ملک الهی را دید اما آن ملک نتوانست جایگاه پیامبر(ص) و امیرمؤمنان امام علی(ع) این انسان‌های کامل را ببیند، هر حقیقتی را که پیامبر(ص) می دیدند امیرمؤمنان امام علی(ع) نیز مشاهده می‌کردند.

رییس دانشکده الهیات دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه امشب شب حقیقت قرآن یعنی امام زمان(عج) است، عنوان کرد: انسان مؤمن که به معرفت دست یافته است اراده خود را تابع و فانی در اراده خداوند و ولی او قرار می‌دهد.

وی با اشاره به علت ارادت خداوند بر بندگان، بیان داشت: هر جا می خواهید اراده خداوند را مشاهده کنید باید به اراده حجت نظر کنید، علت ارادت تکوینی و تشریعی خداوند امیرمومنان امام علی(ع) و خاتم انبیاء(ص) است.

حجت‌الاسلام سعدی درباره جایگاه ولایت و امامت، گفت: در زیارت حضرت سیدالشهدا(ع) نقل کردند که فتح  و ختم خلقت با آنها است، امشب به واسطه آنان برخی تقدیرها که از پیش زده شده محو می‌شود، در این شب عزیز اراده خداوند بر این است که ملائکه تقدیر امور بندگان در خانه سیدالشهداء(ع) ببرند.

وی با بیان اینکه امام زمان(عج) پرونده شما را می‌نویسند، گفت: او دلیل ارادت خداوند است، امشب پرونده تقدیر ما در خانه حضرت بقیه الله(عج) است، اراده خداوند در قلب ائمه معصومین(ع) قرار دارد، اگر می‌خواهید اراده خدا را بفهمید به اراده امیرمؤمنان امام علی(ع) نظر کنید چرا که پیامبر(ص) فرموند «حق با علی و علی با حق» است این جایگاه ولایت امیرمومنان امام علی(ع) و سایر ائمه معصومین(ع) است.

رییس دانشکده الهیات دانشگاه امام صادق(ع) افزود: اینکه در کشور امیرمومنان امام علی(ع) جایگاه ولایت به آراء منوط شود تحلیلی یک سویه است آیا این دستاورد دولت بعد رنسانس است بگذارید ولایت امیرمؤمنان امام علی(ع) برای مردم بماند./807/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات