۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۵۰۵۵۸۳
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

معنویت مهم ترین عامل موفقیت نظام جمهوری است

آیت الله سلیمانی با اشاره به اینکه معنویت عامل اصلی پیروزی انقلاب بوده است، گفت: باید بدانیم که آنچه که انقلاب را پیروز کرده است، معنویت و امدادهای خداوند متعال بوده است.
آیت الله سلیمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی در جلسه سخنرانی شب قدر که شب گذشته در مصلای قدس زاهدان برگزار شد، به تبیین معنای حقیقی شیعه در روایات پرداخت و گفت: شیعه کسی است که کاملاً تابع  امیرمؤمنان(ع) بوده، بعد از ایشان دنباله روی راه خاندان ایشان باشد و اعتقاد داشته باشد که انتهای این سیره به امام زمان(عج) ختم خواهد شد و در عصر غیبت از جانشینان بر حق ایشان پیروی کند.

امیرمؤمنان، شناسنامه شیعه است

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان اینکه شیعه با امیرمؤمنان(ع) معرفی می شود، اظهار داشت: کسی که در عمل از سیره امام علی(ع) و خاندانش(ع) فاصله بگیرد به هیچ وجه شیعه نخواهد بود.

وی ادامه داد: در روایات آمده است که کسانی هستند که دوستدار اهل بیت(ع) هستند و عنوان «محب» پیدا می کنند، اما عنوان «شیعه» بر آنها اطلاق نمی شود؛ حتی به آنها «مؤمن» گفته می شود، اما «شیعه» خطاب نمی شوند؛ به بیان دیگر، اینها شروط و شاخصه هایی که برای شیعه در نظر گرفته شده است را دارا نیستند.

حسن ظن، اولین خصلت یک شیعه است

آیت الله سلیمانی با اشاره به اینکه شیعه بالاترین مقام ممکن را در آیین پیامبر اکرم(ص)  به خود اختصاص داده است، عنوان کرد: در روایتی از امام صادق(ع) نقل شده است که شیعیان سه خصلت دارند که نخستین آنها عبارت از خوش گمانی نسبت به خداوند است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب نسبت به خداوند خوش گمانی دارد، برای همین خداوند هم در تمام بزنگاه ها کمک خود را شامل حال ایشان و مردم می کند و بسیاری از خطرات با این صفت دفع می شود.

وی افزود: سید حسن نصرالله به رهبر معظم انقلاب گفت «گاهی اوقات فشار بر روی ما بسیار زیاد است و به بن بست می رسیم»، ایشان در پاسخ فرمودند «من در زندگی ام به بن بست نرسیده ام، همیشه گشایش در زندگی ما هست، فرج در کار ما هست، پیروزی در کار ما هست، سربلندی در کار ما هست، خیلی که فشار بر ما وارد شود می رویم به جمکران یک ابرویی بالا می زنیم و می گوییم المستغاث بک یا مولای یا صاحب الزمان» تا مشکلمان حل شود.

عوامل پیروزی انقلاب اسلامی

آیت الله سلیمانی با اشاره به اینکه معنویت عامل اصلی پیروزی انقلاب بوده است، ابراز داشت: باید بدانیم که آنچه که انقلاب را پیروز کرده است، صرفاً قدرت نظامی نبود، برجام دولت هم نبود، بلکه معنویت و امدادهای خداوند متعال و حسن ظن مردم نسبت به او بوده است.

وی اضافه کرد: مجلس سنای آمریکا در حالی که مجلس شورای اسلامی ایران در تعطیلات به سر می برد، برای ایران دوباره تحریماتی در نظر گرفته است و ترامپ هم گفت «تعهدات برجام الزام آور نیست».

برقراری رابطه صمیمانه با پیشوایان، دومین ویژگی شیعیان است

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان دومین خصلت شیعه را «برقراری رابطه صمیمانه با پیشوایان» معرفی کرد و گفت: در هیچ کجای عالم مردمانی به با صفایی و مطیع بودن شیعیان در برابر معصومین(ع) و پیشوایان پیدا نمی شوند؛ مردم شریف ایران با اطاعت خالصانه از ولی فقیه خودشان، این صفت را به طور حقیقی دارا هستند.

سومین نشانه شیعیان، رابطه صمیمانه با برادران دینی

آیت الله سلیمانی سومین خصلت شیعیان را اینگونه توصیف کرد: این صفت «رابطه صمیمانه با برادران دینی» نام دارد، یعنی شیعیان با یکدیگر باید در اوج صمیمیت، مواسات، عدالت، نیکی، خدمت، دلسوزی و غیره برخورد کنند تا جایی که خواسته های برادر دینی خود را بر خواسته های خودشان مقدم بدارند.

وی در پایان یادآور شد: در این ماه مبارک به ویژه در شب های قدر زمینه برای دستگیری از فقرا و مستمندان فراهم است؛ بنابراین باید به اطراف خودمان بیشتر توجه کنیم تا اگر در میان بستگان، همسایگان و غیره افرادی نیازمند به جهیزیه و یا غیره وجود داشتند، به نیازشان رسیدگی کنیم./841/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات