۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۵۰۵۵۶۷
نماینده ولی فقیه در قزوین:

برای بهره‌مندی از شب قدر اصلی باید شب‌های دیگر را هم درک کرد

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی بهره‌بردن از هر سه شب را برای درک کردن شب قدر مهم و ضروری دانست و گفت: در شب‌های قدر ما از خداوند نجات از آتش جهنم و وحدت و انسجام همه مسلمانان را از خداوند می خواهیم.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین شب گذشته در مراسم شب قدر که در حسینیه آستان مبارک امامزاده حسین(ع) قزوین برگزار شد، با اشاره به اهمیت شب‌های قدر گفت: این شب‌ها شب‌های احیا و مناجات با خداوند متعال است در باب شب قدر خداوند متعال فرمود ما این قرآن را در شبی پر از خیر و برکت نازل کردیم که نامش شب قدر است.

وی در ادامه با اشاره به معنای مبارک در خصوص شب قدر، افزود: ارزش شب قدر از هزار ماه خوب و مورد امضای خدا بالاتر و برتر است هزار ماه برابر با هشتاد و چند سال است اگر کسی از این شب بهره ببرد برابر با یک عمر مفید برای او اثرگزار است.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین در ادامه با بیان اینکه شب قدر در ماه رمضان قرار دارد، اظهار کرد: عموم مردم به طور مسلم می‌دانند که شب قدر در ماه رمضان واقع شده است اما برخی روایات بیان کرده‌اند که شب قدر از شب‌های فرد ماه رمضان است برخی دیگر گفته‌اند شب قدر یکی از سه شب نوزدهم بیست و یکم و یا بیست و سوم است.

وی در ادامه بهره بردن از هر سه شب را برای درک کردن شب قدر مهم و ضروری دانست و ابراز کرد: در شب‌های قدر ما از خداوند نجات از آتش جهنم انس با قرآن ارتباط با معصومین(ع) امنیت برای مسلمانان وحدت و انسجام برادری مهربانی مقید بودن به احکام الهی و رعایت حلال و حرام الهی و یاور مظلومان و محرومان بودن را از خداوند متعال درخواست می‌کنیم.

خطیب جمعه قزوین در ادامه با اشاره به موارد معین شده در شب‌های قدر، تأکید کرد: در شب نوزدهم نیازها و اندازه ها معین می‌شود در شب بیست و یکم این اندازه‌ها در نزد خداوند متعال به تصویب می‌رسد در شب بیست و سوم هم سرنوشت یکساله انسان معین می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به محاسبه انسان در دنیا، تصریح کرد: در روایات آمده است که در دنیا اعمال خود را محاسبه کرده و خود را آماده مرگ کنید زیرا مردن آمادگی عقل بلوغ رشد و استعداد می‌خواهد در دعاهای ائمه معصومین(ع) آمده است که خداوندا پس از مردن ما را مشمول غفران و رحمت خودت قرار بده.

وی در پایان گفت: در روایات آمده است که سال انسانیت انسان با شب قدر آغاز می‌شود و با این شب پایان می‌پذیرد، در این شب‌ها ما سه کار می‌کنیم، نخست اینکه می‌پذیریم که با خداوند ارتباط برقرار کنیم دوم پرونده اعمال خود را در گذشته مورد بررسی قرار می‌دهیم و کار سوم اینکه برای آینده زندگی خود برنامه‌ریزی می کنیم از این رو در این شب‌ها از خداوند می‌خواهیم با توبه از ما بگذرد و با نگاه گذشت و مغفرت به ما نگاه کند./873/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات