۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۴
کد خبر: ۵۰۵۵۳۹
حجت الاسلام ظهیری تبیین کرد؛

توصیه امیرمؤمنان در حفظ آبروی مسلمانان

استاد حوزه با بیان اینکه امام علی(ع) هرگز آبروی کسی را نمی‌بردند گفت: امیرمؤمنان (ع) می‌فرمایند، اگر کسی متعرض آبروی دیگری شود، نمی‌میرد تا اینکه دیگران متعرض آبرویش شوند.
امام علی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، حجت الاسلام ظهیری در جمع کارکنان و مراجعین مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین راه‌های شناخت مقام ائمه معصومین(ع) بررسی القاب و نام‌های مبارک آنها است، گفت: بررسی القاب ائمه اطهار(ع) می‌تواند معرفتی برای انسان نسبت به آنها باز کند که اگر این القاب بررسی نشود به همان میزان مسیر شناخت ائمه(ع) بسته خواهد شد و انسان بی‌نصیب خواهد ماند.
وی بیان کرد: یکی از دلایلی که به امیرمؤمنان(ع)، علی می‌گویند این است که در تمام میدان‌هایی که وارد می‌شدند پیروز میدان بودند.
سخنران این مراسم ادامه داد: پیروزی همیشه به فتح قله‌ها نیست و گاهی وقت‌ها پیروزی در سکوت‌ها، کوتاه آمدن‌ها و قبول عذر دیگران است.
وی تصریح کرد: روایت داریم که امیرمؤمنان(ع) همواره عذر دیگران را می‌پذیرفت و اگر کسی عذری می‌آورد زود راضی می‌شد.
حجت الاسلام ظهیری با بیان اینکه امام علی(ع) هرگز آبروی کسی را نمی‌برد گفت: امیرمؤمنان(ع) می‌فرمایند اگر کسی متعرض آبروی دیگری شود نمی‌میرد تا اینکه دیگران متعرض آبرویش شوند.
وی ابراز داشت: امام علی(ع) بسیار شجاع بودند و گاهی شجاعتشان را در دفاع از دیگران نشان می‌دادند.
استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه یکی از القاب امیرمؤمنان(ع)، «مظلوم» است گفت: یکی از دلایل مظلومیت امام علی(ع) این است که وقتی به شهادت رسیدند قبرشان تا سال‌ها مخفی بود./۸۷۲/د
۱۰۱/ی

ارسال نظرات