۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۵۰۵۵۰۲
حجت الاسلام عارفی:

سبک زندگی اسلامی در گرو توجه به قرآن پدید می آید

حجت الاسلام عارفی با اشاره به این که دنیا نباید آخرت انسان را از بین ببرد، گفت: سبک زندگی اسلامی، زمانی برای انسان به وجود می آید که به قرآن عمل کند.
حجت الاسلام علی عارفی، استاد حوزه علمیه کرمان و مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی کرمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام علی عارفی مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی کرمان امروز عصر در حسینیه ثارالله کرمان در جمع مردم کرمان، گفت: سبک زندگی اسلامی یکی از وظایف مهم مسلمانان است و توجه به آن زندگی انسان را سعادتمند می کند.

وی افزود: خداوند در قرآن کریم در سوره قصص فرموده که انسان ها باید بدانند که دنیا محل بازی و سرگرمی نبوده بلکه دنیای دیگری هم وجود دارد که مردم باید در آنجا، جواب دهند که چه کارهایی را در دنیا انجام داده اند.

حجت الاسلام عارفی با اشاره به این که دنیا نباید آخرت انسان را از بین ببرد، بیان داشت: سبک زندگی اسلامی، زمانی برای انسان ها به وجود می آید که به فرموده خدا به قرآن عمل کنند.

وی تصریح کرد: تفکر جمع کردن مال و ثروت برای فردای خود، یکی از فکرهای اشتباهی بوده که مردم در زندگی خود دارند و باید این فکر را از ذهن خود خارج کنند.

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان این که نبودن دنیایی دیگر و از بین رفتن در همین دنیا یکی از تفکرهای سبک زندگی غربی بوده، اظهار داشت: دشمنان دین اسلام بر این هدف هستند که تفکر خودشان را که دنیا محل شهوت و ثروت زیاد است را به دیگران القا کنند.

وی خاطرنشان کرد: مسلمان واقعی کسی بوده که از زیبایی های دنیا در راه خدا استفاده کند و از زیبایی های دنیا سوء استفاده نکند.

حجت الاسلام عارفی با توجه به این که نشانه انسانیت، خوب زندگی کردن است، ادامه داد: متأسفانه بعضی از مسلمان ها در زندگی دنیوی فکر می کنند نباید از زیبایی های دین استفاده کرد بلکه باید به آن ها گفت که باید از زیبایی های دین استفاده کرده و در جای خود استفاده کرد.

وی اظهار داشت: یکی از کارهایی که امام حسن(ع) در زندگی خود انجام می داد این بود که لباس های تمیز و خوب می پوشید و این نشان می دهد که انسان باید همیشه به دنبال خوب ها بروند.

حجت الاسلام عارفی در پایان گفت: اسراف کردن یکی دیگر از کارهایی بوده که نباید به زندگی مسلمانان وارد شود زیرا اسراف با سبک زندگی اسلامی ناساز گار است./202/9707/ب1

ارسال نظرات