۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۵۰۵۳۶۴
امام جمعه همدان مطرح کرد؛

جایگاه منزلت و محبت به امام علی

امام جمعه همدان گفت: هر کس با جان و دل علی(ع) را دوست بدارد خداوند در روز قیامت همانگونه که به حساب پیامبران خود می رسد به حساب او خواهد رسید.
آیت الله طه محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی، امام جمعه همدان امروز در آرامگاه بوعلی سینا با عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت علی(ع)، گفت: محبت نسبت به حضرت علی(ع) و اهل بیت امتیاز بالایی است که شب های قدر که شب حضرت علی(ع) است، باید به این موارد اشاره کرد.

وی در ادامه با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام، گفت: پیامبر اسلام می فرماید «هر کس حضرت علی(ع) را دوست بدارد مقام و منزلت او نزد خداوند، همانند پیامبر اسلام است و به معنی آن است که پیامبر را دوست دارد و هر کس پیامبر اسلام را دوست دارد خداوند از او راضی است و هر کس خداوند از او راضی باشد پاداش او جایگاهی عالی در بهشت است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به دیگر امتیازات حب حضرت علی(ع)، گفت: کسی که دوستدار امیرمؤمنان باشد فرشتگان الهی در همه حال برای او استغفار و طلب رحمت می کنند و در روز قیامت بدون حساب و کتاب از هر یک از درهای بهشت می تواند وارد شود.

امام جمعه همدان گفت: هر کس با جان و دل علی(ع) را دوست بدارد خداوند در روز قیامت همانگونه که به حساب پیامبران خود می رسد به حساب او خواهد رسید.

آیت الله طه محمدی گقت: همان طور که در هنگام انجام وضو از خداوند می خواهیم که نامه اعمال خود را به دست راست ما بدهند، انسان هایی که دوستدار حضرت علی هستند از این نعمت در روز قیامت بهره خواهند برد.

وی با بیان این مطلب که ما باید دوستدار و از علاقه‌مندان واقعی حضرت علی(ع) باشیم؛ گفت: هر کس در این دنیا به حقیقت دوستدار امیرمؤمنان باشد از این دنیا نمی رود مگر آن که او را از آب کوثر سیراب می کنند و از میوه درخت طوبی به او می دهند و جایگاه خود را در بهشت می بیند.

امام جمعه همدان در ادامه بحث با اشاره به برخی گناهان که سبب عذاب قبر می شود، گفت: هر کس علی(ع) را دوست دارد خداوند عذاب مرگ او را کم می کند و قبر او را تبدیل به باغی از باغ های زیبا می کند.

وی با اشاره به دیگر امتیازات محبت نسبت به حضرت علی(ع)، گفت: هر کس علی(ع) را دوست داشته باشد می تواند به احترام ایشان 80 نفر را در روز قیامت شفاعت کند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان اظهار کرد: کسی که علی(ع) را بشناسد و او را از صمیم قلب دوست بدارد فرشته مرگ با همان چهره ای به سراغ او می آید که به سراغ پیامبران می رود و هراس نکیر و منکر را از او دور می کنند و قبرش را تا روز قیامت نور باران می کنند./۹۷۹/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات