۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۵۰۵۲۳۶
حجت الاسلام خزائلی:

بصیرت حقیقی انسان را به سعادت می رساند

عضو هیات ممتحنه امتحانات شفاهی حوزه علمیه قم با بیان این مطلب که صفات نفسانی با ملکه درونی متفاوت است؛ گفت: صفات نفسانی تا زمانی که به ملکه درونی مبدل نشوند مشکلی ایجاد نمی کند و عمل زشتی از انسان ناشی نمی شود.
حجت الاسلام خزائلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام محمد علی خزائلی عضو هیات ممتحنه امتحانات شفاهی حوزه علمیه قم ظهر امروز در کتابخانه مدرسه آخوند همدان با اشاره به شب قدر و کیفیت درک آن اظهار داشت: انسان باید فرصت های ماه رمضان را مغتنم بدارد و در درک آن کوتاهی نکند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت درک مسائل و بصیرت اظهار داشت‌: انسان باید نسبت به همه مسائل درک درستی داشته باشد و با بصیرت است که انسان می تواند فهم دقیقی نسبت به اوضاع پیرامون خود داشته باشد.

عضو هیات ممتحنه امتحانات شفاهی حوزه علمیه قم تصریح کرد: نیت انسان برای انجام عمل مقدمه ای بر عمل انسان است و تا نیت نباشد عملی صورت نمی گیرد و بصیرت مقدمه نیت در انسان است.

وی با بیان این مطلب که نیت بای خالی از تردید و شک باشد ابراز داشت: نیت انسان باید از هرگونه شک و تردید تهی باشد و انسان باید با تمام توان و در برابر وسوسه های شیاطین ایستادگی کند.

حجت الاسلام خزائلی در ادامه خاطرنشان کرد:‌ انسان باید تلاش کند تا در اعمال خود نیت درست و خیر داشته باشد چرا که نیت شر کردن سبب می شود تا نیت بد در انسان نهادینه شود.

وی با بیان این مطلب که صفات نفسانی با ملکه درونی متفاوت است؛ گفت: صفات نفسانی تا زمانی که به ملکه درونی مبدل نشوند مشکلی ایجاد نمی کند و عمل زشتی از انسان ناشی نمی شود.

حجت الاسلام خزائلی افزود: صفات درونی بد مادامی که در انسان ملکه درونی نشود انسان از سوی خدواند مستحق عقاب نخواهد بود و اما وقتی که ملکه درونی شد با انحراف دادن انسان، انسان را به هلاکت می کشاند./۹۷۹/۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات