۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۵۰۵۲۱۷
مسؤول مطالعات فرهنگی حوزه علمیه کرمان:

آشنایی جوانان با مباحث دینی هدف اصلی مبلغان باشد

حجت الاسلام مختارآبادی گفت: مبلغان هدف اصلی خود را آشنایی آحاد جامعه به ویژه جوانان با مباحث دینی و مفاهیم انسان ساز قرآنی قرار دهند و باید در این زمینه روشنفکرانه عمل کنند.
تبلیغ

حجت الاسلام رضا مختارآبادی مسؤول مطالعات حوزه علمیه کرمان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، به تبیین ویژگی های ماه مبارک رمضان پرداخت و اظهار کرد: نزول قرآن با عظمت یکی از ویژگی های این ماه مبارک است، قرآنی که دست آموز برای همگان است؛ حتی غیر مسلمان ها نیز از قرآن بهره بردند و می برند.

وی با بیان اینکه ماه رمضان ماهی است که در آن قرآن نازل شده است، افزود: قرآن در این ماه برای هدایت مردم و اینکه برای فخر گذاشتن بین حق و باطل نازل شده و یکی از ویژگی های مهم این ماه شب قدر است و انسان باید با نیت پاک خداوند را در این ماه بخواند.

حجت الاسلام مختار آبادی استغفار کردن، زیاد صلوات فرستادن، صدقه دادن، کمک کردن به نیازمندان و افطاری دادن را از مهم ترین ویژگی های این ماه مهم خواند و بیان کرد: این ماه مبارک، ماه برکت، رحمت و غفران الهی است که انسان باید از آنچه خدا بر او در این ماه حرام کرده است، پرهیز کند.

مسؤول مطالعات فرهنگی حوزه علمیه کرمان در بخش دیگری از سخنانش به نقش مهم مبلغان در ماه مبارک رمضان اشاره و تصریح کرد: تشویق و دعوت مردم و مومنان به خوبی ها یکی از وظایف مبلغان به شمار می رود و وظایف اصلی مبلغان در ماه مبارک رمضان، بیان احکام دینی و مسائل شرعی است.

وی با اشاره به اینکه وظیفه اصلی روحانیان مبلغ در ماه رمضان رویکرد استحکام بخشی به مسائل اعتقادی و مذهبی مردم و ترویج فرهنگ به سبک زندگی اسلامی است، ادامه داد: مبلغان هدف اصلی خود را آشنایی آحاد مختلف جامعه به ویژه جوانان با مباحث دینی و مفاهیم انسان ساز قرآنی قرار دهند و باید در این راستا روشن فکرانه عمل کنند.

حجت الاسلام مختارآبادی خاطرنشان کرد: رابطه روحانیت با مردم بر اساس رفتار و تعامل فردی است، از این رو این یک ضرورت جامعه بشری به شمار می رود، که باید مورد نظر همه علما باشد.

وی ابراز کرد: روحانیت نباید جدا از جامعه باشد و روحانیت نباید محدود به مسجد شود، باید از تفرقه دوری کرد و بر اتحاد تشویق کرد؛ روحانیت باید همراه با مردم باشد.

مسؤول مطالعات فرهنگی حوزه علمیه کرمان در پایان یادآور شد: روحانیت باید از رهبری، ولایت، جمهوریت و آرمان های نظام دفاع کند و در عین حال نباید چشم را بر اشتباهات و مشکلات بست، بنابراین مردم باید درک کنند که روحانیت درد مردم را می فهمند./302/9709/ب1

ارسال نظرات