۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱
کد خبر: ۵۰۵۱۹۳

چند خبر کوتاه از استان کرمان

برگزاری مراسم احیاء شب‌های قدر در جوار 67 امامزاده کرمان، اجرای طرح افطاری ساده هر شب در 40 امامزاده کرمان، توزیع 7 هزار وعده غذایی از محل نیات موقوفات شهر کرمان، از اهم اخبار کوتاه در استان کرمان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان کرمان، حجت الاسلام سید رضا فاطمی معاون فرهنگی واجتماعی اوقاف استان با اشاره به برگزاری مراسم احیاء شب نوزدهم ماه مبارک رمضان گفت: بیش از 67 امامزاده و بقعه متبرکه جهت اجرای برنامه های لیالی قدر در کرمان آمادگی دارند.

وی افزود: در راستای اجرای ویژه برنامه های "طرح ضیافت الهی"سازمان اوقاف و امور خیریه کشورمراسم احیاء اولین شب قدر با حضور گسترده اقشار مختلف مردم در اماکن متبرکه سراسر استان برگزار شد.

حجت الاسلام فاطمی ، برگزاری مراسم احیاء به همراه قرائت قرآن کریم، قرائت دعای جوشن کبیر ، دعا افتتاح ، نمازهای وارده همراه با برنامه های سخنرانی ،اجرای مراسم استغفار و قرآن بر سر گرفتن را از جمله برنامه های لیالی قدر در اماکن متبرکه کرمان عنوان کرد.

وی گفت: آستان مقدس امامزاده محمد (ع) در خیابان 17 شهریور و حرم مطهر ابناء موسی بن جعفر (ع) شهر جوپار به عنوان امامزادگان شاخص این برنامه ها در شهر کرمان است.

حجت الاسلام فاطمی "طرح افطار الصائمین"را یکی از برنامه های اوقاف در ایام ماه مبارک رمضان بخصوص در لیالی قدر بیان و خاطرنشان کرد: این طرح از محل اجرای نیات موقوفات منطبق در اماکن متبرکه استان کرمان به اجرا در خواهد آمد.

اجرای طرح افطاری ساده هر شب در 40 امامزاده کرمان

روح الله رستمی مدیر روابط عمومی اوقاف کرمان با اشاره به پهن شدن سفره های افطاری ساده در امامزادگان استان گفت: در 40 امامزاده هر شب طرح افطار الصائمین اجرا می شود و یکی از برنامه های مهم اداره کل اوقاف در ایام ماه مبارک رمضان موضوع افطاری دادن به نیازمندان و صائمین در راستای عمل امینانه به نیات واقفان گرانقدر است.

وی گفت: این طرح در راستای اجرای ویژه برنامه ضیافت الهی سازمان اوقاف و در قالب طرح افطار الصائمین در محل اماکن متبرکه، امامزادگان و مساجد اجرا می شود.

رستمی با اشاره به برگزاری طرح ضیافت الهی در 70 امامزاده و بقعه متبرکه کرمان خاطرنشان کرد : امامزادگان استان در قالب این طرح ، با افطاری های ساده پذیرای روزه داران هستند و از ابتدای ماه رمضان سفره های ساده افطاری در بیش از40 امامزاده و بقعه متبرکه برپا شده است.

وی به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص توزیع افطاری های ساده و بی پیرایه اشاره کرد و گفت : اموری مانند افطاری ساده در شکل دادن به سبک زندگی اسلامی و دوری از تجملات گرایی تاثیر می گذارد.

مدیر روابط عمومی اوقاف کرمان تصریح کرد : در استان کرمان موقوفات متعددی وجود دارد که یکی از نیات آن مربوط به افطاری نیازمندان است و اوقاف همزمان با لیالی قدر در جهت اجرای نیات واقفین خیر اندیش عمل می کند.

توزیع 7 هزار وعده غذایی از محل نیات موقوفات شهر کرمان

حجت الاسلام محمود یوسفی سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک کرمان ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت علی (ع) اظهار کرد: در راستای اجرای طرح افطارالصائمین از محل عواید نیات موقوفات شهرستان کرمان ، مراسم توزیع افطاری در بین مؤمنان روزه‌دار در محل اماکن متبرکه و بخش عمده در محل مساجد اجرا می‌شود.

وی افزود: در ماه مبارک رمضان امسال نیز از محل اجرای نیات موقوفات منطبق بیش از 2 هزار وعده غذای گرم در بین روزه‌داران در امامزاده محمد (ع) کرمان ، موسسات خیریه ، نیازمندان و مدد جویان کمیته امداد شهر کرمان توزیع شد.

حجت الاسلام یوسفی با اشاره به پخت و توزیع 5 هزار وعده غذای گرم در مراسم احیاء لیالی قدر تصریح کرد: کلیه هزینه های این طرح از محل نیات موقوفات آقا عبدالعلی (طهماسب آباد)، آقا لطفعلی (بلوار جمهوری ) ،آقا کوچک و حاج آقا بزرگ جهت افطاری به روزه داران انجام می شود.

وی با اشاره به نیات موقوفه آقا عبدلعلی افزود: این موقوفه شامل رقبات مسکونی و تجاری واقع در شهرک‌های شهرداری و باهنر کرمان است که از سوی واقف خیراندیش "آقا عبدالعلی" در حدود 150 سال پیش با نیات مختلف و عام‌المنفعه وقف شده است.

حجت الاسلام یوسفی خاطرنشان کرد: این موقوفه، دارای نیات مختلف است که برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری حضرت علی(علیه‌السلام) و حضرت اباعبدالله‌الحسین(علیه‌السلام)، توزیع افطاری در ایام ماه مبارک رمضان و تهیه‌ گوشت قربانی و توزیع آن دربین نیازمندان و فقرا، بخشی از نیات این موقوفه‌ ارزشمند است./۹۷۰۹/۳۰۳/ب2

ارسال نظرات