۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۰۵۱۲۶
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

آتش به اختیار یعنی تماشاگر نباشید

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به تعبیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانشجویان، گفت: اصطلاح آتش به اختیار به معنای خنثی و بی‌تفاوت نبودن در نظام اسلامی و در برابردشمنان است.
حجت الاسلام یعقوبی

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با تأکید بر اینکه آتش به اختیار آماده‌باش در برابر دشمنان نظام اسلامی است، اظهار داشت: اصطلاح آتش به اختیار که رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با دانشجویان استفاده کردند؛ به معنای خنثی و بی‌تفاوت نبودن در مقابل کم‌کاری‌های داخلی و دشمنان نظام اسلامی و حمایت بی چون و چرا از نظام اسلامی است.

وی با بیان اینکه بیانات و کلمات رهبر معظم انقلاب چه محکمات و چه متشابهات باید با هم دیده شوند، افزود: بیانات معظم له همیشه بر مبنای قانون بوده و هیچ‌گاه از چارچوب قانون خارج نشده است؛ چراکه رعایت قانون و تشویق و ترغیب مردم به اجرای آن از مهم‌ترین دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب است.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی اضافه کرد: آتش به اختیار یک اصطلاح نظامی به معنای آماده‌باش نیروهای انقلابی در برابر انواع توطئه‌های دشمنان بوده و بیان این تعبیر در زمانی که اسلام در خطر جنگ‌افروزی دشمنان قسم‌خورده منطقه و گروه‌های تکفیری قرار دارد نشان‌دهنده هوشیاری و بیداری اسلامی رهبر معظم انقلاب است.

وی ادامه داد: ملت ایران اسلامی باید همیشه در حالت آماده‌باش بوده و اگر احساس کردند نظام اسلامی در خطر است منفعل و تماشاگر نباشند بلکه حرکت انقلابی و جهادی انجام دهند.

رییس شورای حوزه‌های علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: نیروهای انقلابی و فرهیخته جامعه نباید در مقابل توطئه‌های دشمنان شانه بالا زده و بی‌تفاوت عمل کنند بلکه آنها باید با آمادگی کامل در برابر انواع حیله‌ها و نقشه‌های دشمنان ایستادگی کرده و به این طریق در مسیر تحقق اهداف و ارزش‌های انقلاب گام بردارند.

وی خاطرنشان کرد: اصطلاح آتش به اختیار به معنای جنگ یا تشویق جنگ‌افروزی نیست یا اینکه برخی با سوءاستفاده و تعبیر و تفسیر نادرست از این اصطلاح در مقابل دولت قرار گیرند؛ بلکه بی‌تفاوت و خنثی نبودن در برابر زیر سؤال رفتن نظام اسلامی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار داشت: در حقیقت هدف از طرح اصطلاح آتش به اختیار از سوی رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانشجویان پاسخ منطقی و عقلانی به شبهات و فضاسازی‌هایی است که گاهی در دانشگاه‌ها مطرح می‌شود.

وی افزود: اصطلاح آتش به اختیار در فضای دانشجویان و فرهیختگان جامعه بیانگر آن است که آنها نباید در دانشگاه‌ها و در مقابل بی‌توجهی‌ها و کم‌کاری‌ها حالت انفعالی و تسلیمی داشته باشند؛ بلکه باید با آگاهی و شناخت و با نقدهای منصفانه و دلسوزانه آماده مقابله با دشمنان اسلام و انقلاب باشند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: مردم به‌ویژه دانشجویان و فرهیختگان جامعه باید با سرلوحه قرار دادن بیانات رهبر معظم انقلاب و با هدف حفظ فرهنگ و ارزش‌های اسلامی در آماده‌باش کامل بوده و برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی و ارزش‌های آن کوشا باشند./9314/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات